به گزارش گروه سایر رسانه های
دفاع پرس، محمود نعمتی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بینالملل استانداری مرکزی، امروز، ۱۹ آبانماه در مراسم تجلیل از نشانهای تجاری برتر صنعتی و معدنی استان مرکزی که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد گفت: دنیای امروز از عصر عرضه به عصر تقاضا تغییر پیدا کرده است، در شرایط امروز واحد صنعتی و تولید کننده به جای تمرکز بر روی عرضه باید به دنبال این باشد که مصرف کننده چه میخواهد، مصرفکننده دوست دارد چه خدماتی به آن ارائه شود.
نعمتی افزود: اگر امروز به صاحبان برندهای برتر استان توجه کنیم متوجه میشویم که هیچ کدام از آنها برای حل مشکلات خود یک بار هم به استانداری و صنعت و معدن مراجعه نکردهاند؟ اگر علت را پیگیری کنیم درخواهیم یافت شرکتهای صنعتی و تجاری موفق همیشه اتکا به توامندیها و ظرفیتهای خود دارند نه دولت، و اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید با برنامهریزی درست و صرف خلاقیت میتوانند آنها را برطرف کنند البته این حرف به این معنا نیست که دولت هیچ نقشی در کمک به صنایع نداشته باشد.
وی افزود: متأسفانه با اجرای تحریمها جمعیت قشر متوسط جامعه کم شد و در مقابل ۲ قشر مرفه و ضعیف جامعه افزایش یافت، ما شاهد هستیم که قشر مرفه به سراغ برندها و نشانهای معروف خارجی و قشر ضعیف به سمت کالاهای بیکیفیت چینی میروند و همین امر باعث شده تولید داخلی ضربه مهلکی ببیند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بینالملل استانداری مرکزی تصریح کرد: برندها به دنبال کیفیسازی و تثبیت موقعیت خود در بازار هستند و همین امر باعث شده است که رقابت بین برندها در بازارهای جهانی روز به روز بیشتر شود و کشور ما اگر بخواهد وارد این بازار شود باید در زمینه تولید و احیای برندهای مناسب برنامه ریزی جامع و کاملی داشته باشد.
این مقام مسئول افزود: این امکان وجود ندارد که یک برند یک شبه تبدیل به برند جهانی شود، اگر به تاریخچه برندهای معروف جهان نگاهی بیاندازیم درخواهیم یافت این برندها در وهله اول در بازار داخلی خود موفق بودهاند و سپس توانستهاند به عنوان برند جهانی مطرح شوند.
نعمتی در پایان گفت: نشانهای تجاری باید برای موفقیت در جذب بازارهای خارجی، ابتدا در راستای جذب رضایتمندی داخلی گام بردارند و پس از موفقیت در این امر میتوانند به راحتی در بازارهای جهانی حاضر شوند.
منبع:ایکنا