حجت‌الاسلام گلپایگانی بیان کرد

ماجرای دیدار مقام معظم رهبری با مادر دو شهید و شنیدن خبر شهادت فرزند در مکه

شبی همراه با مقام معظم رهبری برای دیدار با خانواده دو شهید رفتیم. در این دیدار ایشان از مادر این دو شهید پرسیدند «آیا در عالم رویا فرزند شهیدتان را هم ملاقات می‌کنید»؛ که مادر شهید در پاسخ داستان تکان‌دهنده‌ای را بیان کرد.
کد خبر: ۲۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷ - 09June 2014

ماجرای دیدار مقام معظم رهبری با مادر دو شهید و شنیدن خبر شهادت فرزند در مکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلاموالمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جشنواره «مادران چشم به راه» که عصر امروز در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه ابتکار جالبی است، زیرا شاهد تکریم مادران شهدا هستیم. مادران شهدایی که مفقودالاثر هستند. به همین خاطر امیدوارم این مراسم سالهای آینده در سراسر کشور برگزار شود.

وی افزود: تعبیر مادران شهدای گمنام، تعبیر گمنامی نیست، زیرا آنها هم بلند آوازهاند و هم در آسمان آنها را میشناسند؛ پس هرچه این عزیران احترام و تکریم شوند باز هم اندکی از آنچه این مادران تحمل کردند، جبران نمیشود.

حجتالاسلام گلپایگانی در ادامه با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به مادران شهدا بیان داشت: یکی از رسمهایی که مقام معظم رهبری دارند این است که همیشه و همه جا مقید به دیدار با خانواده شهدا هستند، حتی در سفرهای غیر رسمی؛ به نحوی که گاهی در یک شب به سه یا چهار خانواده سر میزنند و از آنها دلجویی و احوالپرسی میکنند.

وی ادامه داد: در یکی از این دیدارها که مربوط به حدود ۳۰ سال قبل میشود، شبی همراه با ایشان به خیابان پیروزی برای دیدار با خانواده دو شهید رفتیم. در این دیدار مقام معظم رهبری از مادر این دو شهید پرسیدند «آیا در عالم رویا فرزند شهیدتان را هم ملاقات میکنید»؛ که مادر شهید در پاسخ، داستان تکاندهندهای را بیان کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: فرزند اول این مادر شهید که ارتشی بود در جبهه به شهادت میرسد، به همین خاطر از طرف بنیاد شهید او را به مکه اعزام میکنند که پس از برگزاری مراسمهای حج در آخرین روز و در آخرین ساعات توقف در مکه، هنگامی که مشغول نماز بوده خانمی وارد اتاق میشود و میگوید «شما که الان برمیگردید به ایران فرزند دومتان هم شهید شده است».

وی ادامه داد: آن خانم به این مادر شهید میگوید «همین الان به بازار برو و برد یمانی بخر و آن را طواف بده و با آب زمزم بشوی تا هنگام برگشتن کفن فرزندت شود»؛ مادرشهید در پاسخ میگوید «پول ندارم»؛ آن خانم میگوید «زیر سجاده مقداری پول است».

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: وقتی که آن مادر شهید دست به زیر سجاده میبرد، متوجه میشود یک ۵۰ ریالی (ریال سعودی) نو زیر سجاده قرار دارد، لذا با آن برد یمانی میخرد و پس از تبرک کردن به ایران برمیگردد و با همین برد یمانی فرزند دومش که عضو سپاه بوده را کفن میکند. بعد از یک هفته در عالم خواب میبیند که فرزندش در آسمان چهارم در خدمت عیسی مسیح قرار دارد تا زمانی که حضرت ولی عصر(عج) بیایند.

حجتالاسلام گلپایگانی در پایان خاطرنشان کرد: این کلام قرآن است که شهدا نمردهاند، بلکه در نزد خداوند روزی میخورند. بنابراین شهید یعنی شاهد و کسی که در همهی شرایط میبیند پس شما مادران چیزی را از دست ندادهاید. شما مادران شهدا سرمایهگذاری پاک و سالمی برای روز مبادایتان انجام دادهاید و این روز مبادا همان روز تغابن در قیامت است.

نظر شما
پربیننده ها