ساخت 10 تندیس از شهدا و مفاخر استان مرکزی

نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی با تقدیر از 10 هنرمند برتر کشوری و مجسمه‌ساز به کار خود پایان داد و 10 تندیس از شهدا و مفاخر استان مرکزی ساخته شد.
کد خبر: ۲۱۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱ - 12November 2016

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، در مراسمی با حضور مسئولان استانی نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی کار خود را پایان داد و در نهایت 10 تندیس از پنج شهید والامقام و 5 نفر از مفاخر استان مرکزی توسط 10هنرمند برتر کشوری ساخته شد.

در این مراسم فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به سابقه درخشان استان مرکزی از نظر دارا بودن تعداد نام آوران اظهار کرد: استان مرکزی مهم پرورش علماء و مفاخر بسیاری است و همواره از گذشته ها توانسته مفاخر بسیاری را در دامان خود پرورش دهد و در جنگ تحمیلی نیز تعداد زیادی از شهداء را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

وی افزود: معرفی و شناساندن مفاخر و علماء به نسا جوان امروز جامعه یکی از مسئولیت های سنگین ما محسوب می شود که باید در این حوزه با تمام توان خود وارد شویم.

سردار محسن کریمی با اشاره به ویژگی و ظرفیت هنر گفت: هنر دارای ابزاری کارآرمد و سودمند است که با بهره مندی از آن می توان مفاخر را به شکل هدفمندی برای نسل جوان شناساند تا بتوان بسترهای الگوسازی از آنان را در جامعه ایجاد کرد.

میادین استان به تمثال شهداء و مفاخر تجهیز شود

در ادامه این مراسم سید مهدی مقدسی تجهیز پارک ها و میادین استان را به تمثیل شهداء و مفاخر گامی مهم درمعرفی این مفاخر دانست و عنوان کرد: شهداء و مفاخر برجسته  از سرمایه ها و افتخارات استان مرکزی هستند که نمایش تمثال آنان در میدان ها و همچنین پارک ها می تواند بسترهای معرفی آنان و ارتباط با نسل های بعدی را فراهم کند.

وی افزود: برگزاری این سمپوزیوم یکی از اتفاقات خوب فرهنگی در سطح استان مرکزی است که می طلبد که این مسیر همواره ادامه داشته و در مباحث دیگر نیز دنبال شودو

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولویت قائل شدن هنرمندان و مجسمه‌سازان نسبت به شهدا و مفاخر استان امری ارزشمند و قابل تقدیر است و این اتفاق بسیار ارزشمندی در استان است که امیدواریم ادامه پیدا کند و انجمن مفاخر در این زمینه بیشتر تلاش کند و روزی شاهد بروز جلوه‌های بیشتری از این هنرمندان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار