کارگردان عراقی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

«مرگی دیگر» انفال را به نمایش می‌گذارد

کارگردان نمایش «مرگی دیگر» گفت: موضوع این نمایشنامه «انفال» است. انفال در زبان کردی به معنای خانواده‌های اسیر شده توسط صدام ملعون بود که تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۲۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸ - 18June 2014

«مرگی دیگر» انفال را به نمایش می‌گذارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امشب تئاتر «مرگی دیگر» با هنرمندی گروه تئاتر حلبچه کردستان عراق، به کارگردانی «سربست میرزا» و به نویسندگی «راویار نوزاد» از ساعت 20:30 به روی صحنه میرود.

سربست میرزا در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس در همین رابطه اظهار کرد: موضوع این نمایشنامه در خصوص انفال است. انفال در زبان کردی به معنی خانوادههای اسیر شده توسط صدام ملعون است، که تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند.

وی افزود: در این تئاتر بینندگان شاهد مرور زندگی کسانی هستند که به دست رژیم بعث به شهادت رسیدند و با برگشتن به گذشته خاطرات زندگی خود را بازگو میکنند. همچنین از مشکلات، درد و رنجهایی که رژیم بعث بر آنها تحمیل کردند نیز نمایش داده میشود.

این کارگردان با اشاره به هدف خود از شرکت در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت خاطرنشان کرد: میخواهیم جنایات صدام را در گوشه گوشه این سرزمین و دنیا به گوش جهانیان برسانیم تا مردم خرمشهر هم بدانند که صدام در کردستان و در حلبچه چه بلایی بر سر مردم آوردند.

وی در پایان گفت: خوشحال هستم که امروز در کنار مردمیم که در طول هشت سال دفاع مقدس، مقاومت کردند و در این راه، شهدای بسیاری دادند و تعداد زیادی نیز به درجه جانبازی نائل آمدند.

یادآور می شود این نمایش علاوه بر اجرای سالنی اجرای خیابانی نیز خواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار