علیرضا زاکانی:

اهالی رسانه به جامعه خود بدهکار هستند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما نقش رهبری و مردم را در 38 سال گذشته بررسی کنیم، خواهیم دید که اهالی رسانه به جامعه خود بدهکار هستند و باید کم‌کاری خود را جبران کنند.
کد خبر: ۲۲۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴ - 25January 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علیرضا زاکانی» در آیین اختتامیه دومین جشنواره ابوذر که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، درباره نگاه رسانه‌ها به جامعه اظهار داشت: همیشه دو نگاه به جامعه وجود داشته است؛ یکی نگاه امام خمینی (ره) به جامعه و دیگری نگاه لیبرالیستی که همیشه در تعارض هم هستند.

وی افزود: جامعه ما یک جامعه بی‌انتهاست و هرچه تلاش کنیم در بُعد مادّی و معنوی به انتها نخواهیم رسید؛ بنابراین باید تلاش کنیم مطالبات مقام معظم رهبری را همواره محقق و مختصات درست را پیدا کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر ما نقش رهبری و مردم در 38 سال گذشته را بررسی کنیم، خواهیم دید که اهالی رسانه به جامعه خود بدهکار هستند و باید کم‌کاری خود را جبران کنند. به عنوان فعالان رسانه‌ای اگر ندانید که در منطقه، کشور و جهان چه تحولاتی صورت می‌گیرد، عقب خواهید ماند. اگر کاستی‌هایی هم هست، ما نباید اشتباهات خودمان را به پای دیگران بنویسیم.

زاکانی با تاکید بر داشتن نگاه درست رسانه‌ها بیان کرد: اصحاب رسانه جزو عناصر موثر جامعه هستند. گاهی شاهد رفتارهای متفاوتی در جامعه هستیم، به همین دلیل تاثیر اهالی رسانه در این‌گونه شرایط اهمیت دارد. بنابراین باید کوشش کنید که عنصری تاثیرگذار باشید. اگر نگاه‌تان الهی و مبنایی باشد، اثربخش خواهید بود و اگر نگاه رقیب ما یعنی لیبرال سرمایه‌داری را داشته باشید، کوششی بیهوده کرده‌اید.

وی با اشاره حضور در جبهه فرهنگی توضیح داد: ما در مقطع جهاد اکبر که پس از دفاع مقدس است، به خوبی وظیفه خود را در مقابل نفوذ، فساد و سوء مدیریت انجام نداده‌ایم. جهاد کبیر نیز آنجایی است که تلاش کنیم به عنوان نخبگان جامعه اتحاد و انسجام را نهادینه کنیم. متاسفانه آنجا که نباید به دشمن اعتماد می‌کردیم، اعتماد کردیم. برخی از نخبگان جامعه درست عمل نکردند و به دشمن اعتماد شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار