وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در «جشنواره رسانه‌ای ابوذر»:

هدف رسانه‌های دشمن ناامیدسازی مردم است/ با پول بیت‌المال فیلم سیاه نمی‌سازیم

اسماعیلی با تاکید براینکه شرایط رسانه‌ای امروز با گذشته فرق کرده است، گفت: هدف رسانه‌های دشمن ناامیدسازی مردم برای ادامه حرکت نهضت است.
کد خبر: ۵۱۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ - 13March 2022

هدف رسانه‌های دشمن ناامیدسازی مردم است/ با پول بیت‌المال فیلم سیاه نمی‌سازیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه هفتمین "جشنواره رسانه‌ای ابوذر" با شعار رسانه، جهاد تببین؛ زمینه‌سازی برای ظهور شامگاه امروز در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

اسماعیلی: با بودجه بیت‌المال فیلم سیاه نخواهیم ساخت

در ابتدا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظیفه جریان رسانه‌ای انقلاب در شرایط کنونی اظهار داشت: جنگ امروز، جنگ روایت‌هاست؛ در مقابل ما جریان به‌هم پیوسته‌ی منسجمی با یک طرح در میدان ورود پیدا کرده که هدف آن نادیده گرفته شدن دستاور‌های ۴۰ ساله‌ی انقلاب است.

وی به تفاوت‌های فضای مدیریت رسانه‌ای با سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: مزیت مطلق رسانه‌ای ما مکتب و فرهنگ اصیلی است که متعلق به آن هستیم. قرآن، اعجاز بیان و قلم نیز موجب پیروزی قبل از رقابت ما خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امام خمینی (ره) در سلوک شخصی‌اش و مدیریت انقلاب به پیامبر (ص) اقتدا داشتند. ایشان مثل یک معمار و مهندس بزرگ بالای سر این انقلاب عظیم ایستاد و رزم بزرگ ملت با دشمن را راهنمایی کرد.

اسماعیلی فاطمیه را نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: تقویم انقلاب، یک تقویم شیعی است. نمونه این مسئله را در چهلم حاج اقا مصطفی شاهدیم که رژیم پهلوی با تبعید رهبران اصلی انقلاب خدمت بزرگی به نهضت کرد و انقلاب در تاسوعا و عاشورا ۵۸ به نقاط حساسی رسید.

وی با تاکید براینکه پیشینه قوی در نهضت و تببین داریم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بسیج اراده‌های مردمی، این انقلاب را از گذرگاه‌های سخت عبور داده است و جمهوری اسلامی را با اقتدار به قدرت منطقه‌ای تبدیل کرده‌اند به‌گونه‌ای که حرف و نگاه جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه تعیین کننده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص جنگ نرم ادامه داد: اصحاب رسانه جریان انقلابی شرایط سختی را پیش‌ورو دارند، چراکه شبکه‌های معاند از هیچ دروغی پرهیز نمی‌کنند و متصل به پول‌های کثیف فراروان هستند و تلاس می‌کنند مقابل پیام انقلاب ایستادگی کنند تا با ناامیدسازی مردم در ادامه دادن نهضت خلل ایجاد کنند.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم طراحی جریان رسانه‌ای برای مقابله با راهبرد دشمن گفت: حق نداریم از بودجه کشور و بیت‌المال دولتی فیلمی بسازیم که تصویر تاریکی از جمهوری اسلامی انعکاس دهد؛ برای جریان دولتی در همه فعالیت‌ها این مسئله خط قرمز خواهد بود لذا خروجی کار‌های فرهنگی و هنری باید امیدبخشی و به‌سمت پیشرفت دادن کشور باشد.

سردار قریشی: در جنگ نرم به اندازه جنگ سخت موفقیت نداشته‌ایم

سردار احمد قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مستکبران جهان سلطه برای تسلط بر دنیا و به‌دست آوردن منافع نامشروع همواره به دو حربه‌ی تهدید نظامی و تهاجم فرهنگی دست می‌زدند.

وی گفت: یکی از فجایع استکبار ظلم و ستم‌هایی است که بر مردم افریقا، آمریکا و مناطق آسیایی داشته‌اند. تکه تکه شدن جهان نتیجه تهاجم‌های نظامی دشمن است درحالی آثار تهاجم نرم دشمن ماندگارتر است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: آغاز جنگ نرم همزاد بشر است که در چهار سطح، موج قابل تقسیم‌بندی است. جهان غرب هزینه‌های نظامی خودش را کنار گذاشته تا بتواند به وسیله رسانه اهدف خودش را با هزینه بسیار کمتر و نتیجه عمیق دنبال کند.

سردار قریشی افزود: با پایان جنگ سرد و جهان دو قطبی و طرح نظم نوین جهانی این تصویر به وجود آمد که آمریکا می‌تواند به همه اهداف خودش برسد. امروز به دلیل هجمه وسیع دشمن بسیاری از جهانیان کنترلشان بر مجموعه‌هایشان را از دست داده‌اند و انقلاب ما بخاطر پیروزی گفتمانی ظرفیت بزرگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم هشدار‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ درباره تهاجم فرهنگی و لزوم توجه فرهنگی و جهاد تببین، به اندازه موفقیت‌های جنگ سخت در جنگ نرم موفقیت نداشته‌ایم.

سردار قریشی به پیروزی‌های نیرو‌های جبهه مقاومت در یمن، سوریه، عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: به برکت مکتبی بودن نیرو‌های نظامی در جبهه مقاومت موفقیت‌هایی حاصل شده است که موجب شده است امروز دشمن جراعت هیچ اقدام نظامی علیه ما را نداشته باشد.

سردار قریشی با تاکید براینکه عرصه فرهنگ نیازمند سردار سلیمانی‌ها، همت‌ها و باکری‌هاست، گفت: رسانه‌ها باید افشا کننده جریان نفوذی داخل کشور باشند.

محمدیان: نیازمند رسانه امیدآفرین هستیم

در ادامه، عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه با‌بیان‌اینکه جشنواره ابوذر تلاش یک‌ساله رسانه‌ها را به بررسی گذاشته است، اظهار داشت: این رویداد از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را شروع است؛ خلا نبود جشنواره طی سال‌های اخیر باعث رشد کمی و کیفی امسال جشنواره شده است.

وی بلوغ استعداد‌های نو را از دستاورد‌های این دوره جشنواره ابوذر دانست و گفت: ۲۱ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر رسیده است و شش هزار و ۸۰۰ اثر از این تعداد در سطح استان‌ها داوری شد که در نهایت سه هزار اثر در سطح ملی رقابت کردند.

محمدیان به عقب‌ماندگی در کارسازی رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: در ۱۰ سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج در کارسازی نیروی متخصص رسانه کم‌کاری کرده است.

رئیس بسیج رسانه با تاکید براینکه هنوز رسانه را در جامعه ناجی می‌دانیم، گفت: در شرایطی که رسانه زندگی می‌سازد فقر محتوا داریم درحالی که باید رسانه را سرباز شجاع وطن بدانیم؛ رسانه‌هایی که متعهد به انقلاب و سنگرساز بوده‌اند و ما در این دوره به رسانه امیدآفرین نیازمندیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها