اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار شد/ انتخاب نفرات نهایی از میان ۱۹ هزار اثر

ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر با اعلام اسامی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۴۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ - 15March 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، «محمد خدادی» معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، «مسعود بصیری» رئیس بسیج رسانه و مدیران رسانه‌ها در پادگان ولی عصر (عج) برگزار شد.

در این مراسم، بصیری طی سخنانی اظهار داشت: بیش از ۱۹ هزار اثر به جشنواره ابوذر ارسال شده است و جشنواره در ۳۱ استان و ۳۲ سپاه استانی برگزار می‌شود و حجم وسیعی از آثار پذیرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این استقبال از جشنواره نشان می‌دهد استعداد‌های خوبی در کشور وجود دارد، افزود: خبرنگاران در دوران کرونا در میدان بودند و آثار خوبی برجا گذاشتند. هر زمان بحران می‌شود و همه به گوشه‌ای می‌خزند، خبرنگار در میدان است و خبرنگاران برای پوشش شرایط مختلف در صحنه هستند در حالی که یارانه رسانه‌ها، بیمه خبرنگاران و دریافتی‌های اهل رسانه شرایط مناسبی ندارد.

بصیری با اشاره به اینکه باید قبیله‌گرایی و حزب‌گرایی در کشور از بین برود، گفت: خبرنگاران پیام بر هستند و چه خوب است که بهترین پیام‌رسانان باشند.

بسیج رسانه می‌تواند پناهگاه خوبی برای مردم باشد
در ادامه این مراسم «عبدالله گنجی» مدیرعامل روزنامه جوان گفت: سبک جشنواره ابوذر مشارکتی است و برای هویت‌بخشی به رسانه و شعاع بیشتری را به میدان آوردن، لازم است رسانه‌ها به دو بخش ملی و محلی تقسیم شوند. باید یک رقابت سالم بین رسانه‌ها ایجاد کرد و وضع موجود باید با شرایط جدید مکمل ادغام شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج یک دولت کوچک است، تصریح کرد: این تشکیلات مکملی است برای کمک در حوزه‌های مختلف از کشاورزی، مهندسی و خدمت‌رسانی که در مقیاس بزرگتر در دولت وجود دارد.

گنجی با اشاره به اینکه تغییر دولت‌ها روی رسانه‌ها تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: بسیج رسانه می‌تواند پناهگاه خوبی باشد همان‌طور که بسیج و سپاه محل رجوع مردم هستند.

باید مخاطب‌شناسی بر تولید محتوا اولویت داشته باشد
«محمد خدادی» معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز در این مراسم اظهار داشت: کرونا انسان‌ها را به خدا نزدیکتر کرد. بشر صحبت از هوش مصنوعی و دستکاری در ژن به میان می‌آورد، اما یک ویروس همه دنیا را به هم ریخت.

وی با اشاره به اینکه در کشورمان با جنگ اقتصادی و کرونا مواجه بودیم، افزود: جنگ اقتصادی برای تحقیر و به زانو درآوردن ملت ایرات در یک جنگ روانی بود، آمریکایی‌ها حقی برای ملت‌ها قائل نیستند و در جنگ کرونا هم از چیزی علیه ملت ایران دریغ نکردند.

معاون مطبوعاتی وزرات ارشاد با اشاره به اینکه صدا‌های پرتکرار و اطلاعات غلط برای تضعیف روحیه مردم علیه ملت ایران به کار گرفته شد، ادامه داد: در آلبانی، اسرائیل، جده، فرانسه و لندن اتاق خبر علیه ایران وجود دارد که اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند و هدفشان ناکارآمدی، سوء مدیریت، فساد و تبعیض است می‌خواهند ثابت کنند حکومت دینی دارای فساد است و سوء مدیریت دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید در خط مقدم مقابله با جهل و عناد قرار بگیریم، تصریح کرد: باید خالصانه در این میدان باشیم تا قرائت آمریکایی از تحولات ایران به مردم ایران داده نشود.

معاون مطبوعاتی وزرات ارشاد با اشاره به اینکه در یک سال گذشته قدرت اصلی ما قدرت هم‌افزایی بود، گفت: کادر اول در قسمت اول و کادر دوم در رسانه با اطلاع‌رسانی توانستیم کرونا را مدیریت کنیم. یک سال تلاش مومنانه و صادقانه رسانه را در دوران کرونا مرور کنیم که در پیچیده‌ترین بحران کمترین مخاطرات را پشت سر گذاشتیم.

خدادی با بیان اینکه یادمان نرود اجازه واردات هیچ دارویی را ندادند و اعلام تحریم کردند، گفت: اعلام تحریم یعنی اعلام تحقیر، اما مردم با حضور در همه عرصه‌ها و رسانه‌ها در میدان اطلاع‌رسانی با نقش‌آفرینی رهبر انقلاب به‌عنوان یک الگو و رهبر مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه حتما باید یک سال گذشته رسانه‌ها را واکاوی کنیم، ادامه داد: با شروع کرونا کسی نمی‌دانست چه کار باید بکنیم، چون ماهیت کرونا ناشناس است، هنوز هیچ درمان مشخصی برای آن وجود نداشته و ندارد، اما رسانه‌ها در همان ابتدای کار باور ماسک زدن را به ۹۷ درصد رساندند.

خدادی ادامه داد: هر تجمعی میزان مرگ را افزایش می‌دهد، که باید از سوی رسانه‌ها به یک باور تبدیل شود، ماسک، فاصله‌گذاری و دوری از تجمع باید به یک باور تبدیل شود، جریان رسانه‌ای باید قرائت واحد در کشور از این موضوع ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه البته نقض ما در ارائه اطلاعات در سوی دستگاه‌های مرتبط است، گفت: در طول یک سال گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا جلسات متعدد برگزار کردیم و تلاش کردیم سیاست رسانه‌ای واحد ایجاد کنیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه اثر جشنواره ابوذر باید در شروع این مهارت اثرگذار باشد، گفت: باید مخاطب شناسی بر تولید محتوا اولویت داشته باشد.

رسانه با فناوری‌های جدید، در افکار عمومی اثرگذار است
سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه این جشنواره با بیان اینکه آثار ارسالی به این جشنواره قابل توجه بود، گفت: رسانه با شرایط جدید و فناوری‌های نو در افکار عمومی بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها سطح فعالیت‌ها را ارتقا می‌دهد، تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کشور می‌تواند از اثرگذاری بالایی برخوردار باشد به ویژه در شرایط کنونی و اثرگذاری در بحث فرهنگی می‌تواند به خوبی بدرخشد.

سردار حسن‌زاده ابراز امیدواری کرد این جشنواره در دورانی به دور از کرونا با وسعت بیشتر در کشور و در سطوح مختلف برگزار شود.

در این مراسم همچنین ضمن تقدیر از تعدادی از برگزیدگان که به صورت نمادین در مراسم حضور داشتند، از مستند «مثل برادر» که روایتی از زندگی همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

بنا بر این گزارش، محور‌های این جشنواره عبارت بودند از: دفاع مقدس و جبهه مقاومت، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی، بسیج و حوزه‌های اقدام، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن‌شناسی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، موضوعات آزاد اجتماعی و بیانیه گام دوم، کرونا و کمک مومنانه.

آثاری که به جشنواره ابوذر ارسال شدند در قالب‌های مختلف مانند تیتر، عکس، خبر، مصاحبه، یادداشت و مقاله، گزارش، مصاحبه، موشن‌گرافی و فیلم کوتاه مورد ارزیابی هیات داوران قرار گرفتند.

بیش از ۲۰ هزار اثر در سراسر کشور به دبیرخانه‌های استانی ارسال شده و نفرات برتر هر استان به جشنواره کشوری راه پیدا کردند و پس از رقابت به مرحله نهایی راه یافتند و نفرات برتر از میان برگزیدگان استانی انتخاب شدند.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

برندگان ششمین جشنواره ابوذر
نفرات برتر جشنواره ابوذر در قسمت تیتر:
نفر اول: مهدی شهیم از البرز
نفر دوم: علیرضا نوری از مازندران
نفر سوم: یعقوب شاددل از اردبیل

نفرات برتر جشنواره ابوذر در قسمت گزارش:
نفر اول: زهرا پوراسماعیل از ایلام
نفر دوم: دریا قدرتی‌پور از اصفهان
نفر سوم: سارا خدادادی از سمنان

نفرات برتر جشنواره ابوذر در قسمت مصاحبه:
نفر اول: اشکان جهان آرای از مازندران
نفر دوم: مرضیه شیرخان از لرستان
نفر سوم: کتایون حمیدی از آذربایجان شرقی

نفرات برتر جشنواره ابوذر در قسمت یادداشت:
نفر اول: فاطمه کرمانی از تهران
نفر دوم: صادق شهرکی از سیستان و بلوچستان
نفر سوم مشترک: مهناز روزبهانی از همدان
نفر سوم مشترک: کاظم گلخنی از هرمزگان

نفرات برتر جشنواره ابوذر در قسمت خبر:
نفر اول: مریم محمدی از تهران
نفر دوم: محمد‌جواد بهلول‌بندی از استان مرکزی
نفر سوم مشترک: سعید شفیعی‌ثابت از گیلان
نفر سوم مشترک: محبوبه بخشایش نیا
نفرات برتر جشنواره ابوذر در قسمت عکس:
نفر اول: اکبر قاسمپور از مازندران
نفر دوم: سعید قاسمی از آذربایجان شرقی
نفر سوم: هاشم عرفان‌منش از فارس

نفرات برتر جشنواره ابوذر در قسمت فیلم کوتاه و مستند:
نفر اول: مهران یاراحمدی از لرستان
نفر دوم: عبدالله نجفی و مهدی فاطمیان از بوشهر
نفر سوم: ابوالفضل سلیمی از قزوین

نفرات برتر جشنواره ابوذر در قسمت موشن‌گرافی:
نفر اول: محمدحسین اویسی از تهران
نفر دوم: مهدی علی‌نیا از گیلان
نفر سوم: خداکرم جمالی از بوشهر

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار