رییس‌ جمهوری در دیدار فرستاده ویژه امیر کویت:

گفتگو اصلی‌ترین راه برای حل و فصل مسایل منطقه‌ای است/ قدرت جمهوری اسلامی پشتیبان امنیت و ثبات منطقه است

«حجت الاسلام روحانی» در دیدار «شیخ صباح الخالد الصباح» فرستاده ویژه امیرکویت و وزیر امور خارجه آن کشور با تشکر از پیام کتبی امیر کویت اظهار داشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه هر چه بیشتر روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای مسلمان و همسایگان براساس احترام متقابل، حسن همجواری و اخوت اسلامی است.
کد خبر: ۲۲۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ - 25January 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری، با تأکید بر اینکه اراده ملت‌ها را مهم‌ترین مولفه در حاکمیت و اداره کشورها می‌دانیم اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم اینکه در دوران پس از انقلاب اسلامی مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت و هیچگاه نیز به هیچ کشوری تجاوز نکرده است، نقش خود را به عنوان مهم‌ترین سد در برابر هرگونه تجاوز و تروریسم در منطقه اثبات نموده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ثبات و امنیت منطقه حساس خاورمیانه تنها در سایه گفتگو، دوستی و همکاری میان کشورهای منطقه بویژه همسایگان برقرار می‌شود، خاطر نشان کرد: تردیدی وجود ندارد که پیشرفت و توسعه کشورها و ملت‌های منطقه به نفع ثبات و امنیت همگان خواهد بود.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اهتمام و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به ملت‌ها و دولت‌های منطقه در مبارزه با تروریسم، گفت: تروریسم خطری بزرگ برای منطقه است و تنها در سایه وحدت، انسجام و مساعدت یکدیگر می‌توانیم در برابر آن ایستادگی کنیم.

دکتر روحانی تأکید کرد: قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران همواره برای دفاع از امنیت و ثبات منطقه و حمایت از همسایگان بوده است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات و روابط دوستانه کشورهای منطقه، گفت: روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و کویت با توجه به ظرفیت‌ها و علاقه دو ملت باید به سطح قابل قبولی برسد.

دکتر روحانی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که در راستای توسعه ثبات و امنیت در منطقه باشد، حمایت کرده و به آن کمک می‌کند.

شیخ صباح الخالد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار پیام کتبی امیر کویت را به رییس‌ جمهوری کشورمان تسلیم کرد و گفت: امیر، دولت و مردم کویت همواره احترام فراوانی برای دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و نقش تأثیرگذار این کشور در منطقه، قایل هستند.

وزیر امور خارجه کویت تلاش و اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان کشورهای منطقه بویژه همسایگان را قابل تقدیر دانست و افزود: باید با استفاده از اشتراکات و ظرفیت‌های موجود  در راستای توسعه همه جانبه مناسبات میان دو کشور تلاش کنیم.

فرستاده ویژه امیر کویت همچنین تروریسم تکفیری و افراطی‌گری در منطقه را خطرناک برشمرد و خاطر نشان کرد: باید در مسیر مقابله با گروه‌های تندرو تروریستی و افراطی در منطقه تلاش یکپارچه‌ای میان کشورهای منطقه برقرار شود و همه برای استقرار ثبات و امنیت منطقه تلاش کنند.

نظر شما
پربیننده ها