سردار آبرومند:
سپاه نیازی به کپی کردن علوم ندارد/ تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح در سپاه
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه نیازی به کپی کردن علوم ندارد، گفت: رویکرد اصلی و لازمه دانشبنیان شدن سپاه تقویت و رشد و هوشمندی و تفکر و یادگیری است و این وظیفه تک تک پاسداران و سازمانهای سپاه است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی
دفاع پرس، سردار جمال آبرومند معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران صبح امروز در دومین جشنواره امام علی (ع) اظهار داشت: سپاه نیازی به کپی کردن علوم ندارد؛ یعنی کپی کردن و نسخهبرداری از سایر مجموعهها به منظور اجرای آنچه در محیط دیگری روی داده در محیط جدید، موضوعی است که به آن نیازی نداریم.
وی افزود: یکی از وظایف اصلی سپاه مقابله با تهدیدات پیش روی انقلاب است، به همین علت باید به موضوع دانش و پژوهش، از نگاه پاسداری از انقلاب نگاه کرد.
آبرومند ادامه داد: بنابر این یکی از ماموریتهای پاسداری، کمک به انقلاب برای پیشروندگی است؛ البته لازمه آن پیشروندگی پاسداران است؛ اما لازمه اینکه سپاه پیشرونده و پیشبرنده باشد، این است که باید آرمانهای انقلاب را بدانیم، نسبت به وضع امروز آگاه باشیم و با پیشبینی آینده، از چگونگی ساختن آینده شناخت داشته باشیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران اضافه کرد: پس برای اینکه وضع موجود را بشناسیم و بدانیم دشمن چگونه میخواهد آینده را بسازد، باید کار علمی انجام دهیم. چون سپاه هر روز با یک ماموریت و مسئله جدید روبهرو است، برای همین باید قدرت سازماندهی و تفکر درباره چگونگی عبور از مسائل جدید را داشته باشیم، که این هم زمانی میسر میشود که سپاه و پاسداران دانشبنیان باشند.
وی تصریح کرد: رویکرد اصلی و لازمه دانشبنیان شدن سپاه تقویت و رشد هوشمندی و تفکر و یادگیری است و این هم وظیفه تک تک پاسداران و سازمانهای سپاه است.
آبرومند تاکید کرد: در سپاه باید همه ببینند همه فکر کنند و همه عمل کنند؛ منظور از دیدن یعنی داشتن اشراف کامل به محیط؛ مثلا وقتی که دشمن دنبال موشکهای هوشمند است، اگر ما در نیروی هوافضا بر روی توانمندیهای هوایی متمرکز شویم، نشان میدهد نتوانستهایم تغییر رویکرد دشمن را ببینیم و بشناسیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: انتظار ما در سپاه، تقویت اندیشهورزی و تقویت دانش و پژوهش و تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح و نهادینه ساختن آنها در مجموعه سپاه و سپس شبکهسازی به منظور تبادل اندیشه و اندیشهورزی است.