یکی از عکاسان دوران دفاع مقدس در گفتگو با دفاع پرس:

هنر عکاسی تاریخ را زنده نگه می دارد

یکی از عکاسان دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: هنر عکاسی تاریخ ساز است و آنرا زنده نگه می دارد.
کد خبر: ۲۲۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ - 09February 2017
حسین جباری پور یکی از عکاسان دوران دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس در آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: شروع عکاسی بنده به سال 1352 بر میگردد که استارت آن با اهداء دوربینی از سوی خاله ام شروع شد.

جباری پور خاطرنشان کرد: سال 1356 که صدای انقلاب درآمد، من نیز در راهپیمایی ها و تظاهرات علیه رژیم شاه پهلوی شرکت می کردم و چاپ عکس حضرت امام خمینی (ره) و اعلامیه ها از جمله فعالیت هایم بود.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همزمان با نیمه شعبان 1357، نسبت به افتتاح و آغاز کار عکاسی آزادی اقدام کردم و دلیل نامگذاری آن اقتباس از شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود.

عکاس دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در روزهای آغازین جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام از سازمان تبلیغات اسلامی فعلی اعزام می شدند، خاطر نشان کرد: گرفتن عکس یادگاری از رزمندگان اسلام و تهیه عکس برای کارت جنگی آنان شروع فعالیتم برای دوران دفاع مقدس بود.

 
هنر عکاسی تاریخ را زنده نگه می دارد

جباری پور در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس آذربایجان شرقی گفت: بهترین عکسهای من، عکسهایی از شهدای والامقام، اعزام نیرو، انقلاب و دفاع مقدس است و آخرین عکسم مربوط به سردار شهید حسن شفیع زاده در سال 1364 می باشد.

 
هنر عکاسی تاریخ را زنده نگه می دارد 

وی تصریح کرد، هنر عکاس تاریخ ساز است و آنرا زنده نگه می دارد.خانمه این گفتگو با روایت دو خاطره از برادر شهیدش و عکس یک شهید همراه بود.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار