مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران:

«مازندران» استان معین ۴ یادمان در راهیان نور است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: با توجه به ابلاغ رسمی، مازندران، استان معین و پشتیبان چهار یادمان در مناطق عملیاتی جنوب و راهیان نور تعیین شده است.
کد خبر: ۲۳۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ - 25March 2017

« مازندران» استان معین ۴ یادمان در راهیان نور استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مازندران استان معین یادمان های اروند کنار، یادمان سیران‌بند بانه در کردستان، یادمان دالانی در منظقه دیزلی سروآباد مریوان و یادمان شهید بهشتی منطقه سقوط بالگرد شهید شیرودی در کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور اقدام مشترک نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتطامی، بنیاد حفظ و آثار، وزارت کشور و جهاد سازندگی است، افزود: در سطح کشور و پنج استان مرزی و حتی مناطق دریایی بوشهر و بندرعباس یادمان‌های کشوری راه اندازی شده و اقدماتی انجام شده است.

وی علاوه بر وجود یادمان‌های کشوری به یادمان‌های استانی اشاره کرد و گفت: یادمان‌های استانی مربوط به مناطقی که یگان‌های استان در زمان جنگ در آن مناطق عملیات ویژه‌ای انجام داده‌اند که به نام همان استان ثبت شده است.

سردارملکی در رابطه با یادمان هفت‌تپه گفت: هفت‌تپه محل استقرار، آموزش و پشتیبانی نیروهای لشکر ۲۵ کربلا از استان گیلان، گلستان و مازندران بوده‌که چندین‌بار بمباران شده و شهید شیرسوار یکی از شهدای بنام هفت‌تپه در این بمباران‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این منطقه هیچ‌گاه از ذهن مازندران خارج نمی‌شود، افزود: این منطقه نیازمند یک یادمان رسمی و  از ستاد کل نیروی مسلح نیز مجوز رسمی گرفته شده است و نه تنها از استان مازندران که از دیگر مناطق کشور نیز برای زیارت شهدا به منطقه هفت تپه می‌روند.

سردارملکی در رابطه با منطقه چیلات در دهلران ایلام گفت: در منطقه پاسگاه دو  منطقه چیلات، عملیات والفجر ۶ را لشگر ۲۵ کربلا ویژه انجام داد و تعداد زیادی از رزمندگان مازندران و گلستان شهید شدند که برخی از شهدا هنوز تفحص نشدند و یکی از خواسته‌های پیشکسوتان رزمنده مازندران و گلستان برگزاری یادمان در این منطقه بوده است.

وی افزود: مجوز رسمی یادمان منظقه چیلات گرفته شده و تاکنون زمینی در حدود صد هکتار به مازندران تحویل و تابلوها نصب شده و اگر تا سال آینده، جاده آسفالت شود، برخی از کاروان‌های راهیان‌نور به منطقه چیلات اعزام می‌شوند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه لشکر ۲۵ کربلا در حدود ۲۳ عملیات بزرگ شرکت داشته، افزود: مازندران در زمان جنگ ۱۰ یگان را پشتیبانی می‌کرد و اکنون نیازمند یادمان‌های استانی است.

وی از جمله اهداف این یادمان‌ها را ایجاد پیوند میان نسل دهه شصت با نسل سوم و چهارم و آموزش درس ایثار و مقاومت و ادامه خط سرخ شهیدان و سرباز گوش به فرمان رهبری بودن برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار