«مومنی شریف» آغاز آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب:

شهید «آوینی» هویت هنر انقلاب است

مدیر حوزه هنری در آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب گفت: وقتی از «آوینی» صحبت می‌کنیم، در واقع از هویت هنر انقلاب سخن می‌گوییم. «آوینی» از منظر جهان‌بینی اسلامی صحبت‌هایی داشت که در دل انسان‌ها می‌نشست.
کد خبر: ۲۳۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ - 09April 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب و اختتامیه جشنواره داستان انقلاب دقایقی پیش ،‌یکشنبه (20 فروردین ماه) با حضور هنرمندان و مسئولان حوزه انقلاب اسلامی در تالار سوره حوزه هنری آغاز شد.

در ابتدای مراسم مومنی شریف طی سخنانی با گرامیداشت یاد همه بزرگان ادبیات و هنر انقلاب در راسشان امام خمینی، شهدا و شهید آوینی گفت: وقتی از آوینی صحبت میکنیم در واقع از هویت هنر انقلاب سخن می‌گوییم.

وی در ادامه گفت: درهمین کشورهای اطراف خیلی‌ها هنر انقلاب را با آوینی میشناسند؛ وی دارای خصلت‌های ممتازی بود؛ این جامعیت به او جایگاه ویژه ای داده است. آوینی از منظر جهان بینی اسلامی صحبت‌هایی داشت که در دل انسان‌ها می‌نشست؛ وی زمانی از آینده و فردای دیگر صحبت می‌کرد با نگاه دیگری بود. اگر ما ازاندیشه های او در اثارمان استفاده کنیم؛ دیدگاهمان این چنین خواهد بود.

مومنی شریف اظهار داشت: منکری درباره انقلاب ما وجود ندارد پیش ازینها انتظار داشتند که منظر ما را به ادب و هنر ببینند مکتب ما خودجوش بود؛ منتها چون بستر ما اسلامی بوده آثار متمایزی بوده و هفته هنر اسلامی فرصت خوبی است ک این مکتب با سایر مکتب‌ها صحبت و این هفته به تعاریف معمول نگذرد. لازم است از مرحوم امیرحسین فردی و مرحوم حسین حداد یاد کنم؛ اینها زحمت کشیدند که جنین جشنواره ای برگزار شود خداراشکریم که 9دوره جشنواره داستان برگزار شد و ما تازه راه را پیدا کردیم.

وی بیان کرد: یکی از جاهایی که انقلاب اسلامی در آن درخشیده نیجریه است؛ از شیخ زکزاکی یاد میکنم سفیرشان هم در جمع ما است یکی از وظایف نویستدگان و هنرمندان پرداختن به حوادثی است در آن‌ جا صفات جلالی تجلی یافته که درقران ایام الله نامیده شده است.

در ادامه برنامه مستندی کوتاه از برنامه‌های تلویزیونی هفته هنر انقلاب برگزار و مسئولان و هنرمندان حاضر در سالن برای تقدیر از هنرمندان موفق و برتر سال گذشته حضور پیدا کردند.

سایر برنامه‌های این مراسم پخش تیزر داستان انقلاب، آیین تجلیل از منصور انوری، رونمایی از کتاب‌های داستان انقلاب و تقدیر از برگزیدگان جشنواره داستان انقلاب خواهد بود.

در ادامه تقدیر از 22 چهره برگزیدگان خارج از حوزه با حضور مومنی شریف، فاضل نظری، حمزه زاد، کوروش زارعی اغاز شد.

اسامی مجتبی احمدی، شاعر برگزیده جشنواره شعر رضوی از استان کرمان، محمدرضا بایرامی اثر برگزیده کتاب لم یزرع از تهران، حسین پورکریمی رتبه اول بازیگری جشنواره فجر از تهران، جلال توکلی نویسنده رمان ضد صهیونیستی از یزد، رستا رضوی برگزیده بازیگری فجر از تهران، رضا زه تابچیان برنده بهترین فیلم مقاومت از تهران، سینا شفیعی از استان البرز، عبدالحمید ضیایی برگزیده جشنواره شعر فجر، سعید طلایی برگزیده جشنواره ملی ایران ساخت، محمدرضا عباسپور جایزه کاریکاتور هلوکاست، تندیس جایزه هنر انقلاب اهدا شد.

همچنین اصغر عباسی جایزه برتر تیزر سینمایی در جشنواره عمار، وحید فرجی سازنده مستند غزال ایرانی، ارش فروغی رتبه برتر جشنواره کاریکاتور مقاومت و میرعمادالدین فیاض تقدیر شده و جایزه گرفتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار