آیت‌الله حسینی بوشهری:

نیروهای مسلح باید بصیرترین و زمان‌شناس‌ترین افراد باشند

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروهای مسلح باید بصیرترین، آگاه‌ترین و زمان‌شناس‌ترین افراد باشند.
کد خبر: ۲۳۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ - 16April 2017
نیروهای مسلح باید بصیرترین و زمان‌شناس‌ترین افراد باشندبه گزارش دفاع پرس از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع کارکنان نیروی دریایی ارتش خارگ بصیرت را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برشمرد و اظهار داشت: برای همه کسانی که به حق و حقیقت دعوت می‌کنند به تعبیر دیگر داعیان الی الله باید خود آراسته به بصیرت باشند.

وی اضافه کرد: این کلام خدای متعال به پیامبر خطاب می‌شود که ای پیامبر بگو که این راه حق است راهی که الی الله جامعه بشری را به سوی خدا مبتنی بر بصیرت فراخوان می کند و این دعوت یک فراخوان معمولی و عادی نیست بلکه فراخوانی بر اساس شناخت و معرفت است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بصیرت دارای ابعاد گسترده‌ای است و یک انسان چه در جایگاه رهبری الهی و دینی و چه در جایگاه رعیت باید پیوسته دارای بصیرت، شناخت و آگاهی باشد.

وی ادامه داد: در مورد معرفت، خداشناسی و بندگی بصیرت لازم است؛ اگر انسان‌ها بصیر نباشند مسیر بت‌پرستی را طی می‌کنند. زمان نبی مکرم اسلام که دعوت پیامبر آغاز شد، عده‌ای سریع به پیامبر گرایش پیدا کردند که این نشان از بصیرت و آگاهی بود. راه را شناختند، مسیر را درست تشخیص دادند و در مسیر حق قرار گرفتند اما عده‌ای در مسیری که داشتند باقی ماندند و بصیرت پیدا نکردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه ۵۲ سوره مائده به ضرورت دشمن شناسی پرداخت و تصریح کرد: دشمن‌شناسی اینجاست که آنهایی در دلشان بیماری دارند را بشناسیم. اینها سبقت می‌گیرند به سمت دشمنان؛ می‌گوییم چرا فکر و اندیشه‌تان را با دشمنان تنظیم می‌کنید، می‌گویند نگرانیم برای ما مشکلی پیش بیاید، می‌خواهیم هم در جبهه دشمن جا داشته باشیم و هم در جبهه حق اینها، دارای هویت متزلزلند و اینها ضربه می‌زنند.

وی افزود: نیروهای مسلح باید هوشیارتر و بصیرت‌تر از دیگران باشند؛ بنابراین بصیرترین، آگاه‌ترین و زمان‌شناس‌ترین افراد باید شما نیروهای مسلح باشید و نقش عقیدتی سیاسی‌ها و روحانیون نیروهای مسلح در تقویت بصیرت و باورهای دینی بسیار خطیر است.

رئیس عقیدتی سیاسی ایستگاه دریایی نیز گفت: بصیرت مایه هدایت انبیاء الهی و دعوتشان از مردم به یکتا پرستی و حق پرستی بود و اساس توحید بر بصیرت است.

حجت‌الاسلام یاسر راغبی ادامه داد: امروزه حوزه علمیه ما یک حوزه علمیه جوان و پویا است که هر کدام در یک حوزه تخصص دارند و انجام وظیفه می‌کنند. مجاهدت علمی و مدیریتی آیت‌الله حسینی بوشهری نشان‌دهنده این است که ایشان از مقام و جایگاهشان مجاهدت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها