سردار صفوی در مراسم گرامی‌داشت عملیات بازی دراز مطرح کرد؛

امیدواریم امنیت ایران به سوریه و عراق انتقال یابد/ خبر خوش برای مردم کرمانشاه و ایلام

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امیدواریم امنیتی که در ایران وجود دارد را به کل منطقه از جمله عراق، سوریه و لبنان هم برسانیم.
کد خبر: ۲۳۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ - 28April 2017
امیدواریم امنیت ایران به سوریه و عراق انتقال یابد/ خبر خوش برای مردم کرمانشاه و ایلام
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «سرلشکر سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت عملیات بازی‌دراز و افتتاحیه راهیان‌نور سال 96 درباره فلسفه حضور زائران راهیان‌نور در منطقه عملیاتی بازی‌دراز، اظهار داشت: اولین فلسفه حضور، افتتاح راهیان‌نور سال 96 است که در این رابطه سردار فضلی برای امسال از اردیبهشت برنامه‌ها را آغاز کردند که طی آن پیش‌بینی می‌کنند، امسال هشت میلیون نفر زائر در سرزمین‌های نور  حضور یابند.
 
وی افزود: نمونه این برنامه‌ریزی حضور شما در یادمان عملیات بازی‌دراز است که برای 25 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده بودند، ولی 30 هزار نفر حضور یافتند که 5 هزار نفر از این زائران افرادی هستند که با وسایل نقلیه شخصی آمده‌اند.
 
سردار صفوی ادامه داد: دومین فلسفه حضور شما قدر شناسی از حماسه‌ها و رشادت‌ها و فداکاری‌های فرزندان رشید این رمز و بوم در بازی‌دراز است؛ عملیاتی که 36 سال پیش در اردیبهشت توسط رزمندگان در این منطقه انجام شد.
 
وی تصریح کرد:  عملیات بازی‌دراز در چهار محور بر روی ارتفاعات منطقه که 1100  تا 1150 متر از سطح دریا قرار دارد انجام شد که با تصرف این منطقه عراق برای بازپس‌گیری آن هفت شبانه روز تلاش کردند و طی آن تعداد بیش از 458 نفر اسیر و 1500 نفر را به هلاکت رساندند بنابر این حضور شما قدردانی از فداکاری ها و شجاعت‌ها و شهادت طلبی‌های رزمندگان است.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معطم کل قوا همچنین اضافه کرد: ما وجود و حیات و استقلال و عزت و افتخار و اقتدار فعلی را مرهون خون شهیدان می‌دانیم؛ رزمندگان اسلام در کرمانشاه بیش از بیست و هفت عملیات را در دوران دفاع مقدس انجام دادند و طی آن 9800 شهید و 22 هزار جانباز تقدیم این انقلاب کردند.
 
وی تصریح کرد: فلسفه بعدی تفاوت بین کرمانشاه و سایر نقاط درگیر در جنگ تحمیلی است؛ مردم در استان کرمانشاه قبل از جنگ هم در یک مبارزه جانانه با ضد انقلاب می‌جنگیدند به عبارت دیگر قبل از جنگ تحمیلی در میدان مبارزه بودند و این روند ادامه داشت تا زمانی که قطعنامه قبول شد، اما باز هم برای مردم استان جنگ تمام نشد چرا که صدام ملعون اعدام شده چندین هزار نفر از منافقین را از قصر شیرین و سرپل ذهاب به قصد اشغال تهران اعزام کرد.
 
سردار صفوی ادامه داد: هر چند منافقین با پشتیبانی ارتش صدام از قصرشیرین و سرپل ذهاب عبور کردند، اما رزمندگان اسلام در تنگه مرصاد آنها را به کمین انداختند و بدین ترتیب ستون فقرات منافقین را شکستند.
 
وی همچنین عنوان کرد: مردم این استان اکنون نیز برای دفاع از عتبات و دفاع از عمق استراتژیک ایران در عراق و سوریه در حال نبرد با داعش و گروه‌های تکفیری هستند به نحوی که در این راه 13 شهید را تقدیم کردند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه عنوان کرد: پیام تجمع 30 هزار نفری شما به دشمنان این است که فرزندان این مرز و بوم همچنان پس از 36 سال که از حماسه بازی دراز می‌گذرد با وحدت، انسجام و با قدرت در حمایت از این انقلاب ایستادند؛  البته پیامی هم برای آمریکا و اسرائیل و عوامل مزدور و بدبخت آنها هم چون داعش و تکفیری‌ها دارد.
 
وی افزود:  داعش و گروه‌های تکفیری هر چند در عراق و سوریه جنایت‌های بسیاری را انجام دادند، اما جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را ندارند چون می‌دانند جوانان ما سلحشور و رزم آور هستند.
 
سردار صفوی ادامه داد: پیام حضور شما وجود اقتدار و امنیت پایدار  در مناطق مختلف کشورمان است، لذا امیدواریم این امنیت را به کل منطقه از جمله سوریه، عراق و لبنان برسانیم و بدین ترتیب استراتژی امام یعنی عبور راه قدس از کربلا را تحقق بخشیم.
 
وی در خبری خوش به مردم منطقه نیز اظهار داشت: بزودی زود آب به دشت‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و ایلام می‌رسد و این دشت که بیش از 70 درصد کشت کشاورزی آن دیم است، از آب بهره مند می‌شود.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: این طرح انتقال که بوسیله تونل صورت می‌گیرد باعث می‌شود تا با افزایش تولید محصولات کشاورزی میزان اشتغال هم افزایش یافته و عمران و آبادانی را برای مردم به ارمغان بیاورد.
 
انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار