ایرانیان خارج از کشور با گذرنامه می‌توانند رای بدهند

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بیش از 304 شعبه اخذ رای در خارج از کشور خواهیم داشت، گفت: برای رای دهندگان خارج از کشور گذرنامه کافی است.
کد خبر: ۲۳۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ - 15May 2017
ایرانیان خارج از کشور با گذرنامه می‌توانند رای بدهند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی پورعلی‌مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت: براساس تصمیم وزیر کشور در کلیه شعب اخذ رای بازرس وجود دارد، 2 الی 3 نفر نیز محافظ سر صندوق رای هستند و شورای نگهبان یا هیئت‌های نظارت نیز می‌توانند نفراتی را در شعب اخذ رای بگذارند که میانگین این تعداد همیشه 3 الی 4 نفر بوده است.

وی افزود: نامزدها هم می‌توانند در شعب اخذ رای نماینده داشته باشند آن‌ها نمایندگان خود را به ما معرفی کرده‌اند و ما هم کارت آن‌ها را برای حضور در شعب آماده می‌کنیم.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: نماینده نامزدها می‌توانند در روز انتخابات در بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و حتی ستاد انتخابات کشورحضور پیدا کنند و از فرآیند انتخابات مطلع باشند و مباحثی که دارند به ما بگویند تا ما آن‌ها را دنبال کنیم.

پورمطلق گفت: بیش از  130 هزار صندوق در این انتخابات خواهد بود و انتخابات شوراها در 141 شهر به‌صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. البته در برخی اماکن اخذ رای‌های الکترونیکی به‌صورت تست در حال انجام است تا در روز جمعه مشکلی پیش نیایید.

وی با بیان اینکه بیش از 304 شعبه اخذ رای در خارج از کشور خواهیم داشت، گفت:  برای رای دهندگان خارج از کشور گذرنامه کافی است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها