مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خبر داد

عضویت هفت میلیون نفر در بسیج جامعه زنان/ آموزش 52هزار نفر در راستای ترویج عفاف و حجاب

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به راه‌اندازی شبکه خوشه‌ای ترویج عفاف و حجاب گفت: هسته مرکزی این خوشه 300 نفر هستند که به تدریج با تشکیل خوشه‌های جدید این تعداد به 52 هزار نفر می‌رسند.
کد خبر: ۲۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ - 02August 2014

عضویت هفت میلیون نفر در بسیج جامعه زنان/ آموزش 52هزار نفر در راستای ترویج عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، «مینو اصلانی»  در نشست خبری که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی سیزده آبان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بسیج جامعه زنان به مناسبت 13 مرداد سالروز شهادت مریم فرهانیان و روز بسیج جامعه زنان، با حضور یکهزار نفر همایش ملی سلام فاطمه را برگزار میکند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه این بسیج 7 میلیون عضو دارد، گفت: چهار میلون نفر از این تعداد در سنین نوجوانی و جوانی قرار دارند که سه میلیون نفر خانهدار هستند و همچنین 300 هزار نفر نیز در کسوت دانشجویی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه زنان از 13 تا 20 مرداد ویژه برنامههایی را برای مخاطبان پیشبینی کرده است، افزود: دیدار با هفت هزار خانواده شهید زن، هماندیشی نخبگان و فرهیختگان، تبیین نقش زنان در بیداری اسلامی و نقش زنان در عرصههای مختلف انقلاب اسلامی از جمله برنامههای در نظر گرفته شده در این مدت است.

اصلانی با اشاره به اینکه بسیج جامعه زنان تلاشهایی را در جهت ارتقای سطح تحصیلی اعضای خود دارد، عنوان کرد: برگزاری کارگاههای مهارت خانواده، تشکیل 2200 مهد قرآنی، راهاندازی 110 حلقه صالحین، تشکیل شبکه نخبگانی در سطح ملی و استانی و همچنین راهاندازی شبکه خوشهای 52 هزار نفری ترویج عفاف و حجاب، بخشهایی از فعالیتهای بسیج جامعه زنان است.

وی در ادامه از راهاندازی کمیتههای یازدهگانه خبر داد و گفت: در بحث حجاب و عفاف، قرآن خطاب اولش به آقایان است؛ بنابراین موضوع عفاف و حجاب یک موضوع عمومی است.

مسئول بسیج جامعه زنان همچنین شبکههای ماهوارهای را یکی از عوامل موثر ترویج حیا زدایی، اباحیگری و بدپوششی دانست.

وی با تصریح این نکته که 17 الی 18 عامل در مسئله بدپوششی موثر است، تصریح کرد: بر مبنای یک کار پژوهشی 5 ساله مشخص شد مبلغین اندکی در بحث ترویج عفاف و حجاب داریم؛ یعنی متاسفانه هنوز نتوانستیم بهصورت اقناعی و استدلالی به این موضوع نگاه کنیم.

وی در خصوص شبکه خوشهای ترویج عفاف و حجاب نیز یادآور شد: هسته مرکزی این خوشه 300 نفر هستند که به تدریج با تشکیل خوشههایی جدید این تعداد به 52 هزار نفر میرسند که بهصورت متمرکز و نیمهمتمرکز آموزشهای مرتبط با ترویج عفاف و حجاب را به آنها ارائه می دهیم.

مسئول بسیج جامعه زنان اظهار کرد: شبکه در سه بخش نوجوانان، جوانان و عموم مردم فعالیت میکند.

در ادامه این نشست، "حکیمیان" معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان نیز در توضیح برنامه روز 13 مرداد عنوان کرد: همایش ملی سلام فاطمه در واقع فراخوانی برای برگزاری این همایش در سطح بینالمللی در سالهای آتی است، که در واقع در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش در جهت جهانی شدن بسیج برگزار میشود.

وی با یادآوری این مطلب که در این مراسم از سه شهید جامعه زنان همچون "مروه شروینی"، "بنت الهدی صدر" و "راشل کوری" تجلیل به عمل میآید، گفت: در این همایش برای ترویج فرهنگ سبک زندگی فاطمی، از سخنان راهبردی دکتر قنبری و سردار نقدی استفاده میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها