مروری بر احوالات شیعیان در گذر تاریخ و عصر ظهور

«خط حقیقت، اصحاب بصیرت، ره‌یافتگان و جاماندگان طریق معرفت» با معرفی احوال شیعیان در دوره‌های مختلف تاریخی، اوضاع فردی شیعیان در عصر ظهور را تبیین می‌کند.
کد خبر: ۲۴۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ - 15July 2017
مروری بر احوالات شیعیان در گذر تاریخ و عصر ظهور
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بعد از گذشت 1400 سال از واقعه فتنه جمل و جنگ صفین و نهروان و دیگر وقایع و همچنین انتشار کتاب‌های متعدد در این زمینه لزوم انتشار این گونه آثار بیشتر از پیش احساس می‌شود.
 
کتاب «خط حقیقت، اصحاب بصیرت، ره‌یافتگان و جاماندگان طریق معرفت» با همین رویکرد تالیف و منتشر شده است.
 
کتاب در قالب سه فصل به تشریح «شیعیان، پیرو خط حقیقت»، «اصحاب بصیرت، یاران و سرداران سپاه امام علی (ع)» و «ره‌یافتگان و جاماندگان قافله سالار شهیدان» پرداخته و ضمن معرفی احوال شیعیان در یک سیر تاریخی، اوضاع فردی شیعیان در عصر ظهور را تبیین کرده است.  
 
نویسنده در فصل نخست مباحث را در قالب 6 بخش با عنوان‌های «باب رجاء و امیدواری»، «باب خوف و ترس»، «به چه کسی شیعه می‌‌گویند؟»، «شیعه در عصر ظهور»، «اوضاع فردی شیعیان در عصر ظهور» و «اوضاع کلی مردم و جامعه در عصر ظهور» تنظیم کرده است.
 
فصل دوم به معرفی برخی از نامدارترین یاران و شیعیان امام علی (ع) همچون ابوذر، عمار، مالک اشتر، حُجر بن عدی و میثم تمار اختصاص دارد.
 
فصل سوم نیز در دو بخش به تفکیک به «ره‌یافتگان قافله عشق» از جمله زهیر، حر بن یزید ریاحی و سُوَید بن عمرو بن ابی مطاع و همچنین «جاماندگان قافله عشق» مانند سلیمان بن صُرَد خزاعی، یزید بن مسعود، عبیدالله بن حر جُعفی، هرثمة بن ابی مسلم و طِرِماح بن عدی پرداخته است.
 
قسمتی از متن کتاب:
 
«امام علی (ع) فرمود: بعد از من زمانی بر شما بیاید که در آن روزگار، هیچ چیزی نهان‌تر از حق نباشد و هیچ چیزی آشکارتر از باطل نباشد و هیچ چیزی بیشتر از دروغ بر خدای و پیامبرش نباشد و نزد مردم آن دوران، هیچ کالایی بی‌ارزش‌تر از قرآن نیست، در صورتی‌که درست تلاوت شود و بدان عمل شود اگر دستخوش تحریف شود، به سود دنیاپرستان تفسیر می‌شود، در آن‌صورت هیچ کالایی از آن رایج‌تر و ارزشمندتر نیست. در آن زمان میان بندگان و در شهرها هیچ چیزی زشت‌تر از کار خوب و هیچ‌ چیزی بهتر از کار زشت نیست.
 
نزد گمراهانِ آن زمان هیچ کار هرزه‌ای بدتر از رفتن به راه هدایت نیست و هیچ شکنجه‌ای جانکاه‌تر از آن نیست. کسانی که خود را دانای قرآن می‌دانند آن‌را پشت‌سر اندازند و حافظان قرآن، آن‌را به دست فراموشی سپارند تا جایی که به هوسرانی و ضلالت رو آورند که خود از آن خسته و ملول‌تر گردند. آن‌ها دین گمراهی را از پدران خود به ارث بردند و به دروغ و به عمد، قرآن را تحریف نمایند و آن‌را تکذیب کنند و به بهایی اندک، قرآن را بفروشند و نسبت به آن بی‌میل و رغبت هستند.» 
 
«خط حقیقت، اصحاب بصیرت، ره‌یافتگان و جاماندگان طریق معرفت» به قلم «سید محمدحسین حسینی» در 198 صفحه نوشته و در هزار نسخه توسط  انتشارات «آرایان» منتشر شده است.
 
 انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار