«علی کرد» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نقش کلیدی رژیم صهیونیستی در تصمیم‌گیری‌های آمریکا/ تفکرات جمهوری اسلامی ریشه در دوران دفاع مقدس دارد

نماینده مردم شهرستان‌ خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکرات جمهوری اسلامی با تفکرات آمریکا شکاف بسیار عمیقی دارد، تفکر ایران اسلامی برگرفته از آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و ریشه در خون پاک شهدای دفاع مقدس دارد، در حالی‌که تفکرات آمریکا وابسته به سلطه‌طلبی، زورگویی، سرکوب و جنایات است.
کد خبر: ۲۵۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰ - 12August 2017

تحریم«علی کرد» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در پاسخ به این سوال که آمریکا از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران چه اهدافی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: هدف آمریکا از اعمال تحریم‌ها، چه تحریم‌های گذشته و چه تحریم‌های اخیر، نشان دادن قدرت خویش به جهان است؛ اما هدف جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با 1+5 از همان ابتدا، حل و فصل مشکلات و رفع دشمنی‌هایی بود که کشورهای غربی در برابر ایران داشتند.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایرانی کوشید تا آغوش صلح به تمام دنیا بگشاید و در این راه قراردادهایی بین کشورهای مسوول تنظیم و به امضای طرفین رسید؛ اما با روی‌کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا، ترامپ با گستاخی هرچه تمام، در صدد نقض تمام قول و قرارهای گذاشته شده، برآمد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به منفور بودن چهره آمریکا در  جوامع بین‌المللی گفت: آمریکا که خود را صاحب قدرت، تعهد و حامی حقوق بشر در دنیا معرفی می‌کند با وضع تحریم‌های اخیر در برابر ایران، روسیه و کره‌شمالی به دنیا ثابت کرد که نمی‌تواند به هیچ تعهدی پایبند باشد و فقط از راه تحریم، قدرت پوشالی خود را به دنیا نشان می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه و بخش‌های کورین نصرت‌آباد با اشاره به به متعهد بودن جمهوری اسلامی ایران در برابر هر نوع قرارداد منعقد شده خاطرنشان کرد: امروز اکثر کشورهای غیر اسلامی نیز با جمهوری اسلامی همسو شده‌اند چرا که دریافته‌اند ناقض هرنوع تعهد و قرارداد آمریکاست.

وی با اشاره به استقامت ایران در برابر هرگونه تهدید و تحریم در دوران پس از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چه در آغازین روزهایش و چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن با انواع و اقسام تهدید و تحریم‌ها از سوی دشمنان مواجه بوده و اعمال این تحریم‌ها ذره‌ای از اقتدار و سرافرازی ایران نکاسته؛ بلکه همت و غیرت ایرانیان را برانگیخت تا در تولیدات داخلی خودکفا باشیم و تا جایی پیش برویم که دیگر کشورهای غربی و امکاناتشان در برابر چشمانمان، هیچ باشند.

این نماینده مجلس گفت: ملت ایران همواره در طول تاریخ نشان داده که در مقابل دشمنی‌ها و کینه‌ورزی کشورهای بیگانه سکوت نکرده و همیشه فریاد مرگ بر استکبار شعارشان بوده و هرگز در برابر تهدید و تحریم‌های دشمنان از چیزی نمی‌هراسند و ماحصل اعمال هرگونه تحریم بر ملت ما، خودکفایی در تولیدات داخلی، دستیابی به دانش هسته‌ای توسط جوانان فرهیخته و انقلابی بوده و در راه شکوفایی توانایی و استعدادها ثابت‌قدم هستیم.

کرد گفت: تفکرات جمهوری اسلامی با تفکرات آمریکا شکاف بسیار عمیقی دارد، تفکر کشور اسلامی ایران برگرفته از آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و ریشه در خون پاک شهدای دفاع مقدس دارد در حالی‌که تفکرات آمریکا وابسته به سلطه‌طلبی، زورگویی، سرکوب و جنایات است.

نماینده مردم شهرستان خاش با اشاره به این که تیم مذاکره‌کننده کشورمان نباید تحت هیچ شرایطی دست یاری به سوی کشورهای ناقض تعهدات دراز کند، گفت: تیم مذاکره کننده باید فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و از مواضع انقلاب ذره‌ای عقب‌نشینی نکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه باید در برابر تک تک اقدامات آمریکا علیه کشورمان، عکس‌العمل داشته باشیم، گفت: مجلس شورای اسلامی باید جواب هرگونه تصویب طرح‌های مجلس سنای آمریکا بر علیه ایران را با تصویب طرح‌هایش بدهد و نباید در برابر اقدامات خصمانه آمریکا کوتاه آمد.

کرد در پایان بر نقش کلیدی و تاثیرگذار رژیم صهیونیستی در تصمیم‌گیری‌های آمریگا تاکید کرد و  گفت: رژیم صهیونیستی دست‌نشانده آمریکاست و قدرت خود را در قدرت این رژیم غاصب می‌داند، اما کشورهای عربی از جمله آل سعود فریب خورده‌ی غرب است و با جهل و نادانی خود، گوش به فرمان شیطان بزرگ یعنی آمریکا شده است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها