سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد

سید عباس صالحی با رای نمایندگان مجلس، تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده گرفت.
کد خبر: ۲۵۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ - 20August 2017
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سیدعباس صالحی با رأی اعتماد نمایندگان  مردم در مجلس شور ای اسلامی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم انتخاب شد.

وی در دولت یازدهم معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی در مدتی که مسئولیت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده داشت، فعالیت‌های متعددی مانند تفویض و یا مشارکت فعال نهادهای صنفی در فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هفته کتاب، جشنواره صنعت چاپ، نمایشگاه فرانکفورت، نمایشگاه‌های کتاب استانی، شکل‌گیری شورای تعاملات استانی، شکل‌دهی هیأت‌های نظارت عالی کتاب و هیأت‌های نظارتی استانی، فعال‌سازی حضور نشر بین‌الملل در نمایشگاه کتاب تهران، پیگیری و تحقق معافیت مالیاتی کتاب‌فروشان، راه‌اندازی جشنواره‌های پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب، حمایت از همایش بانوان و پایداری در هفته دفاع مقدس و حمایت از هفتمین جشنواره شعر و خاطره دفاع مقدس در استان لرستان، امضای تفاهم‌نامه همکاری خانه کتاب و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تولید فیلم درباره مولفان، ناشران، خادمان نشر و سایر اهالی کتاب و تجهیز کتابخانه‌های تخصصی انجمن‌ها و مراکز سینمایی و اختصاص تسهیلات اهدای کتاب را برای سینماگران مستند انجام داد.

 سیدعباس صالحی روز شنبه 28 مردادماه برنامه‌هایش را اعلام کرد و موافقان و مخالفان دیدگاه‌شان را درباره برنامه‌هایش اعلام کردند.  وی در این جلسه، تحکیم حقوق فرهنگی شامل منزلت، امنیت و حقوق صنفی اهالی فرهنگ و هنر، استقرار حرفه‌ای نظام مالکیت فکری و معنوی و پیگیری پیوستن به کنوانسیون بین‌المللی کپی‌‌رایت و شفافیت و پاسداری در زمینه مجوزهای صادره را از جمله بسته‌های پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید اعلام کرد.

سیدعباس صالحی متولد ۱۳۴۲ در مشهد است و دارای تحصیلات دکترای فلسفه از یکی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه علمیه است. وی از سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه مشهد شد، دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال ۶۰ به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال ۶۸ در آن حوزه گذرانیده و مجدداً به مشهد عزیمت داشته و در دروس خارج استادان مشهد ادامه تحصیل داد، در سال ۷۶ مجدداً به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.

از سال ۷۶ مدیرمسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضو هیئت تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود. 
 
صالحی در ادامه فعالیت‌های خود سال ۷۸ مدیرمسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت که تاکنون ۱۷۶ شماره از آن منتشر شده است.سیدعباس صالحی مؤسس سایت دین‌آنلاین نیز بوده است.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها