مدیر علمی دانشنامه استانی دفاع مقدس یزد مطرح کرد؛

پیشتازی استان یزد در روند کار دانشنامه دفاع مقدس

مدیر علمی دانشنامه استانی دفاع مقدس یزد گفت: بنابر اذعان مرکز دانشنامه دفاع مقدس در تهران، استان یزد جزء استان‌های پیشتاز در روند کار دانشنامه تخصصی دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۵۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ - 22August 2017

«سید داود سیدمحسنی» مدیر علمی دانشنامه استانی دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس از یزد، با اشاره به دانشنامه دفاع مقدس اظهار داشت: دانشنامه تخصصی دفاع مقدس در یزد سال 1395 آغاز به کار کرد و در نخستین گام حدود 506 مدخل در قالب گروه‌های سه گانه شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیا، فرهنگی و اجتماعی جمع‌آوری شد که این فرآیند یکسال زمان برد.

وی ادامه داد: پس از چندین دوره بازنگری، مداخل در تاریخ 17 اسفندماه سال 95 به تصویب شورای کارشناسی تاریخ جامع دانشنامه دفاع مقدس در تهران رسید.

مدیر علمی دانشنامه استانی دفاع مقدس یزد تصریح کرد: بعد از تصویب مداخل؛ گروهایی متشکل از مدیر و دبیر برای تنظیم مقاله تشکیل شد که این مقاله نویسی تاکنون ادامه دارد.

«سیدمحسنی» با اشاره به جمع‌‌آوری منابع مورد نیاز دانشنامه افزود: این منابع از راه‌های مختلفی جمع‌آوری شده‌اند که می‌توان از آن جلمه به مرکز اسناد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سپاه الغدیر، بنیاد شهید و برخی ادارات اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: بنابر اذعان مرکز دانشنامه دفاع مقدس در تهران، استان یزد جزء استان‌های پیشتاز در روند کار دانشنامه تخصصی دفاع مقدس است که ارائه طرح‌های نو و اجرایی کردن آنها در مطرح شدن نام این استان نقش به سزایی دارد.

وی در ادامه این ایده‌ها را اینگونه برشمرد: تنظیم پرونده الکترونیکی برای مداخل جهت صرفه جویی در مصرف کاغذ، برق و زمان، تهیه و تنظیم پرسش‌نامه‌های مخصوص موضوعات مداخل که در صورت تصویب در تهران به استان‌های دیگر هم با نام استان یزد اعلام می‌شود.

مدیر علمی دانشنامه استانی دفاع مقدس یزد گفت: طی کردن مسیر دانشنامه منجر به شناسایی بیش از 30 نویسنده و پژوهگر مطرح در استان و تنظیم فرم نویسندگی و دریافت رزومه از نویسندگان شد.

سیدمحسنی تصریح کرد: از آغاز به کار دانشنامه استانی دفاع مقدس تاکنون بیش از 38 جلسه با افراد و ارگان‌های آگاه و مرتبط تشکیل شده که از تجربیات و اطلاعات آنها در این زمینه بهرمند شده‌ایم.

پیشتازی استان یزد در روند کار دانشنامه دفاع مقدس 
پیشتازی استان یزد در روند کار دانشنامه دفاع مقدس 
پیشتازی استان یزد در روند کار دانشنامه دفاع مقدس 
پیشتازی استان یزد در روند کار دانشنامه دفاع مقدس 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار