سرلشکر ایزدی:

پیشرفت در حوزه فناوری‌های نوین یک اصل است

معاون راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا گفت: در گفتمان انقلاب اسلامی، استقلال همه‌جانبه و تلاش برای حفظ و ارتقای عزت ملی با پیشرفت و خوداتکایی، به‌ویژه در حوزه علوم و فناوری‌های نوین یک اصل است.
کد خبر: ۲۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷ - 17August 2014

پیشرفت در حوزه فناوری‌های نوین یک اصل است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» معاون راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا، در پیامی حماسه آزادسازی شهر پاوه را که در روز ۲۶ مردادماه سال ۱۳۵۸ به وقوع پیوست است در پیامی گرامی داشت.
 
متن این پیام بدین شرح است:
 
«و من یطع الله و الرسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین» (اطاعتکنندگان از خدا و رسول همنشین کسانی هستند که خدا به آنان نعمت داده است که عبارتاند از پیامبران، صدیقان شهدا و صالحان) «سوره مبارکه نساء / آیه ۶۱»

جهاد فی سبیل الله هرچه دشوارتر، با فضیلت تر، درخشانتر و ماندگارتر، شما در کردستان به چنین جهادی در برابر دشمان خدا کمر بستهاید. خداوند از شما قبول فرماید.
مقام معظم رهبری حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی)

سلام و رحمت و برکات خدا به روح مطهر امام راحل علی الله مقام الشریف و ارواح طیبه پاک و مطهر شهدا. سلام و رحمت خدا به مقام معظم امامت و ولایت امر، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنهای عزیز مدظلهالعالی. سلام و رحمت و برکات خدای سبحان به رزمندگان اسلام، ایثارگران، غرب و شمال غرب کشور یادگاران حماسه هشت سال دفاع مقدس و همه خانوادههای معزز شهدا. و سلام و رحمت و برکات حق تعالی بر شهدای حماسهآفرین آزادسازی حصر پاوه روز ۲۶ مرداد بهویژه شهدای پیشمرگان مسلمان کرد.

اینک پس از گذشت سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی، آمریکا و متحدین غربی و ارتجاع منطقهای وابسته به آنها نه تنها به اهداف شیطانی و ضد بشری خود دست نیافتهاند، بلکه با تضعیف موقعیت استکباری خود در صحنه بینالملل، شاهد موفقیت و پیروزهای علمی و سیاسی و فرهنگی بزرگ ملت سرافراز ایران اسلامی و الگو قرار گرفتن آن برای سایر کشورها و ملتها در جبهه مقابل نظام سلطه هستند.

مطمئناً موقعیت ممتاز منطقهای و تأثیرگذاری فرامنطقهای انقلاب اسلامی، الگوگیری ملل مسلمان و حقطلب بهعنوان بزرگترین حقیقت در طلیعه هزاره سوم، مرهون اتکال این انقلاب به قدرت لایزال الهی و حرکت، استقامت و بیداری شما مردم عزیز، فهیم، بصیر، انقلابی و ولایتمدار در صراط مستقیم «قرآن» و «عترت» و پیگیری آرمانهای بلند امام خمینی(ره) و رهبری حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنهای عزیز است.

در گفتمان انقلاب اسلامی، استقلال همهجانبه و تلاش برای حفظ و ارتقای عزت ملی با پیشرفت و خوداتکایی، بهویژه در حوزه علوم و فناوریهای نوین یک اصل است.

اسلام ناب محمدی(ص) با قرائت حضرت امام خمینی(ره) را میتوان بهعنوان دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی دانست. این اسلام، همان اسلام سیاسی، اسلام انقلابی و اسلام جهاد و مبارزه و شریعت محور است در سال «فرهنگ، اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی» در این نگاه به اسلام و دین، یک نگاه حداکثری است که به تمام نیازهای انسان پاسخگوست و در همه موارد باید بر اساس دین حرکت کرد.

در گفتمان انقلاب اسلامی، سعادت دنیا و کمال آخرت انسان بهصورت توأمان مورد توجه است. بر این اساس نظام اسلامی، همانطور که باید دغدغه تأمین دنیای مردم را از نظر آرامش، امنیت، رفاه و معیشت و دیگر حقوق شهروندی داشته باشد، باید دغدغه رستگاری و کمال اخروی مردم را نیز داشته باشد و برای رشد و تعالی معنوی فرد و جامعه نیز برنامهریزی کند که همان مدیریت جهادی و اسلامی است.

در این راستا با نگاهی واقعگرایانه به برگهایی از تاریخ ایران طی ۳۰۰ سال گذشته در جنگهایی که دشمنان علیه این سرزمین تحمیل کردهاند، شهرهای زیادی از پیکره ایران جدا شده است و تنها در حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی است که حتی یک وجب از خاک وطن در چنگ دشمن باقی نمانده است و امروز به لطف خداوند قادر متعال در هم کوبنده ستمگران، جباران و متجاوزان به برکت رشادتها، ایثارگریها، شهادتها و ارادههای مستحکم، همت و غیرت مردان رزمنده سرافراز و با حمایت مادران، خواهران، همسران، شهدا و ایثارگران و انفاس قدیسه حضرت امام خمینی(ره) و رهبری داهیانه حضرت امام خامنهای ایران اسلامی امنترین، مهمترین و مقتدرترین کشور در معادلات منطقهای و حتی فرامنطقهای تبدیل شده است.

بر تارک صحیفه انقلاب و دفاع مقدس، روز ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ به عنوان «معجزهای الهی» ثبت شده است. در پی حوادث شهر پاوه در سال ۱۳۵۸ که ضدانقلاب و عناصر خائن و خودفروخته داخلی با شروع درگیری، این شهر استراتژیک در شمال غرب کشور را بهعنوان پایگاه و کانون تهاجم علیه کشور و انقلاب محاصره و بخشهایی از آن را در اختیار گرفته بودند، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (سلام الله علیها) جهت قوای نظامی و انتظامی برای دفع محاصره شهر حساس و مهم پاوه کردستان فرمان تاریخی و سرنوشت سازی به شرح ذیل را صادر فرمودند: «من به عنوان ریاست کل قوا به رییس ستاد ارتش دستور میدهم که فوراً با تجهیز کامل عازم منطقه شوند و بدون فوت وقت با تمام تجهیزات به سوی پاوه حرکت کنند و به دولت دستور میدهم وسایل حرکت پاسداران را فوراً فراهم کند و اگر تا ۲۴ ساعت دیگر عمل مثبت انجام نگیرد سران ارتش و ژاندارمری را مسئول میدانم.»

این پیام راهبردی رکن رکین پیروزی مردم سلحشور پیشمرگان قهرمان و شکست حصر پاوه شد. با ادای تعظیم و ادب به روح مطهر حضرت امام راحل (ره) در آستانه سی و ششمین سالگرد صدور فرمان تاریخی امام یاد ستارههای درخشان آسمان انقلاب اسلامی گرامی بهخصوص امیر شهید سپهبد «علی صیاد شیرازی» و به ویژه شجاعترین دانشمند و عارف مجاهد شهید دکتر «مصطفی چمران» را گرامی داشته وبه و رزمندگان جان بر کف، شهدای گلگونکفن از سپاه و ارتش بهویژه پیشمرگان مسلمان کرد عزیز که قهرمانانه شهر پاوه را از محاصره خارج ساختند درود میفرستم.

از خداوند متعال مسئلت دارم که همه ما را در پاسداری از ارزشها، آرمانهای شهدا و دفاع از کیان انقلاب، هویت ملی و دینی این مرز و بوم با پیروی از منویات مطاع فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنهای عزیز موفق و موید بدارد.

پروردگارا! ما را در تداوم راه درخشان و سرنوشتساز شهدا نصرت و یاری فرما.

والعاقبة للمتقین»
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار