امام و دفاع مقدس/ 2

هفت بند اساسی در مدیریت جنگ

از آنجا که بوق جنگ میان عراق و ایران دمیده شده بود و می‌بایست ساختارها برای چگونگی ایستادگی اجزاء مختلف جامعه در برابر آن مشخص می‌شد امام خمینی(ره) در پیامی هفت‌بندی نیروهای مسلح، مردم، رسانه‌ها و نیروهای انتظامی ایران را مورد خطاب قرار دادند که طی آن دستورات لازم جهت مدیریت صحیح جنگ صادر شد.
کد خبر: ۲۵۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ - 23September 2017
مسئولیت هایی که امام به ارکان مختلف جامعه داد/ هفت بند اساسی در مدیریت جنگ

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، از آنجا که بوق جنگ میان عراق و ایران دمیده شده بود و می بایست ساختارها برای چگونگی ایستادگی اجزاء مختلف جامعه در برابر آن مشخص می شد امام خمینی(ره) در پیامی هفت بندی نیروهای مسلح، مردم، رسانه ها و نیروهای انتظامی ایران را مورد خطاب قرار دادند که طی آن دستورات لازم جهت مدیریت صحیح جنگ صادر شد.

در این پیام بنی صدر که در آن برهه فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت از سوی امام خمینی به عنوان مسئول امور جنگ منصوب می شود.

امام خمینی در این پیام هفت بندی چنین آوردند:

1- باید اطاعت از شوراى فرماندهى بدون کوچکترین تخلف انجام گیرد، و متخلفین با سرعت و قاطعیت باید تعیین و مجازات شوند.

2- باید اشخاص و مقامات غیر مسئول از دخالت در امر فرماندهى خوددارى کنند و فرمانده کل قوا به نمایندگى این جانب و شوراى فرماندهى، مسئول امور جنگى هستند.

3- در شرایط فعلى اقدام دادگاه هاى ارتش در امورى که شوراى فرماندهى صلاح نمى ‏داند، بدون اطلاع این جانب ممنوع اعلام مى‏ گردد.

4- رادیو و تلویزیون موظفند اخبارى را نقل کنند که صد در صد صحت آن ثابت مى‏ باشد و براى عدم اضطراب و تشویش اذهان، اخبار را از غیر منابع موثق نقل ننمایند.

5- نیروهاى انتظامى موظف هستند کسانى را که دست به شایعه ‏سازى مى ‏زنند از هر قشر و گروهى که باشند، فوراً دستگیر و به دادگاه هاى انقلاب تسلیم و دادگاه هاى مذکور آنان را در حد ضد انقلابیون مجازات نمایند. مردم مبارز ایران موظف هستند شایعه ‏سازان را به دادگاه هاى انقلاب معرفى و با نیروهاى انتظامى همکارى نمایند.

6- روزنامه ‏ها در وضع فعلى موظفند از نشر مقالات و اخبارى که قواى مسلح را تضعیف مى ‏نماید جداً خوددارى نمایند؛ که امروز تضعیف این قوا عقلًا و شرعاً حرام و کمک به ضد انقلاب است. من کراراً از نیروهاى مسلح عزیز پشتیبانى نموده‏ ام؛ و امروز که آنان در جبهه جنگ با صدام کافر هستند، تشکر مى‏ کنم و از زحمات آنان قدردانى مى‏ نمایم، و از خداوند متعال توفیق و پیروزى براى آنان طلب مى‏ نمایم.

7- اکیداً همه قشرهاى ملت و ارگان هاى دولتى موظف شرعى هستند که دست از مخالفت هاى جزئى که دارند، بردارند و با مخالفت خود کمک به دشمنان اسلام ننمایند.‏

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها