سردار یزدی در مراسم رونمایی از کتاب «شراره های خورشید»؛

زندگی «همت» از شهادت او با اهمیت‌تر است/ زندگی شهدا برای ما آموزنده است

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه زندکی شهدا برای ما آموزنده است گفت: زندگی شهید «همت» از شهادت او با اهمیت تر است و باید از آن درس بگیریم.
کد خبر: ۲۵۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ - 19September 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سردار محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه تهران بزرگ در مراسم رونمایی از کتاب «شراره های خورشید» با اشاره به پیچیدگی عملیات خیبر اظهار داشت: عملیات خیبر علی‌رقم اعترافاتی که دشمن به آن اذعان کرد که مهمترین عملیات آبی و خاکی بوده است اما اولین تجربه عملیات آبی و خاکی ما بود. توان مدیریتی جنگ چنان دشمن را به زانو در آورده بود تا مجبور شدند همه توان خود را به میدان آوردند تا بچه‌های ما را از آن منطقه بیرون کنند که نتوانستند.

وی گفت: زندگی شهید همت برگ زرین عملیات خیبر بود. شهادت همت تاثیرگذار بود اما زندگی او ارزشمندتر بود. شهید همت طوری زندگی کرد که شهادتی ماندگار داشت. شهادت حتما افتخار آفرین است اما نحوه زندگی شهدا برای ما آموزنده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: امروز باید به شیوه زندگی همت توجه کنیم که چطور ایستادگی و استقامت را در جزیره رقم زد. در بحبوحه شب های اول پشت پل طلائیه وقتی شهید دستواره وضعیت را منتقل می کرد، پیامی که ارزشمند بود و موجب شد بچه ها ایستادگی کنند حرف همت بود که گفته شد «حاجی گفته است باید منطقه را نگه داریم.»

سردار یزدی افزود: ما امروز وارث یک زندگی ارزشمند و حرکت حسین گونه هستیم. امروز ما از مسئولین و مردم حرکت در زاویه نگاه همت و تلاش های او در زندگی را می خواهیم. مسئولین و مردم بدانند مدیون لحظات آخر شهدا هستند.

وی ادامه داد: آن هایی که صدای گرم حاج همت را شنیدند حتما دین بیشتری بر گردن دارند اما جوانانی که با صدا و عکس ایشان آشنا شدند بدانند اگر راه ایثار گری ها، اخلاق و ولایتمداری آن ها را تجربه کنند حتما توفیق حاصل می شود و اجر بزرگ نصیبشان می شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: امام فرمودند «این بچه ها ره صد ساله را یک شبه رفتند» ولی آن شب، شب بسیار دشوار و سختی بود. شبی بود که غم از دست دادن شهید همت و سایر بچه ها به وجود آمد. هنوز بیاد آن روزها و دوستان شهید برابماتن سخت است.

انتهای پیام/ ۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار