مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور خبر داد

بهره مندی زندان های کشور از 10 برنامه قرآنی

مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور گفت: 10 برنامه بزرگ قرآنی امسال برای زندان های کشور تدوین شده و در حال اجرا است.
کد خبر: ۲۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 25August 2014

بهره مندی زندان های کشور از 10 برنامه قرآنی

به گزارش دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین "رضا رستمی" مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور در آیین اختتامیه مسابقات قرآن زندانیان مرد منطقه دو کشور در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار برنامه و رقابت قرآنی با حضور کارکنان زندان های کشور و سربازان وظیفه در چهار منطقه کشور برگزار شده است.

وی توضیح داد: رقابت های قرآنی زندانیان مرد و کانون های اصلاح و تربیت زندان های کشور امسال در نخستین گام در کرمانشاه برگزار شد و فارس میزبان منطقه دو کشور بود.
 
مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور گفت: استان های گیلان و کرمان در آینده نزدیک میزبان رقابت های مناطق سه و چهار کشور خواهند بود.
 
رستمی با بیان این که امروز زمینه حضور دست کم نیمی از مددجویان زندان ها در برنامه های قرآنی فراهم شده است، گفت: برنامه های قرآنی زندان های استان فارس در خور تحسین است.
 
به گفته این مقام مسوول، حدود 250 مددجو تنها در زندان مرکزی شیراز در حال حفظ یک جزء یا بیشتر از قرآن کریم هستند و هشت نفر از زندانیان نیز در حال حفظ کل قرآن کریم هستند.
 
مسابقات قرآن زندانیان مرد منطقه دو کشور یکم شهریور با شرکت 62 مددجوی زندان ها از استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خوزستان و چهارمحال بختیاری آغاز شد و شامگاه یکشنبه دوم شهریور به کار خود پایان داد.
 
این مددجویان در رشته های حفظ یک جزء، سه جزء، پنج حزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و رشته های قرائت، تفسیر، اذان و حفظ موضوعی رقابت کردند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار