اولین یادواره شهدای قزاق در گلستان برگزار شد

فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان و ارشد آجا در شمال کشور گفت : اقوام مختلف و اقلیت های دینی موجود در کشور عزیزمان در دوران دفاع مقدس دوشادوش سایر مردم ایران علیه ارتش بعثی صدام جنگیدند و حماسه ها آفریدند و اکنون تجلیل از این عزیزان بسیار بجا و شایسته است .
کد خبر: ۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶ - 02June 2013

اولین یادواره شهدای قزاق در گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ،اولین یادواره 5 شهید قزاق گلستانی   9 خرداد 92در سالن شهید مطهری دانشگاه منابع طبیعی گرگان با سخنرانی امیر خمر فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان و ارشد آجا در شمال کشور و حضور جمعی از مسئولین و قزاق های ساکن گرگان و خانواده ها این شهدا برگزار شد .

این یادواره جزو برنامه های ستاد سوم خرداد استان گلستان بود که با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سپاه نینوا استان گلستان ، دانشگاه گلستان و سایر نهادها صورت گرفت .

امیر خمر فرمانده لشکر 30 پیاده گرگان و ارشد آجا در شمال کشور در این مراسم گفت : اقوام مختلف و اقلیت های دینی موجود در کشور عزیزمان در دوران دفاع مقدس دوشادوش سایر مردم ایران علیه ارتش بعثی صدام جنگیدند و حماسه ها آفریدند و اکنون بسیار بجا و شایسته است که از همه این عزیزان قدر دانی و تجلیل به عمل آید .

خمر افزود : استان گلستان با ترکیبی متنوع از اقوام فارس ، ترکمن ، سیستانی ، کرد ، قزاق ، بلوچ و ... نقشی ارزنده و اثر گذار در دفاع مقدس داشته است و ما از همه این اقوام در گلستان شهدایی را تقدیم نظام و انقلاب کرده ایم و این خود نشانه حضور موثر همه اقوام و اقلیت ها در مشارکت برای ساختن سرنوشت کشور است که نقش همه اقوام و قومیت ها در دفاع مقدس قابل ستایش و تقدیر است .

وی اذعان داشت : در شهر گرگان هم یکی از اقوامی که در 8 سال دفاع مقدس شرکت داشت قزاق ها بودند که با رشادت و جانفشانی این 5 شهید عزیز تقدیم انقلاب و نظام اسلامی ایران کردند .

اولین یادواره شهدای قزاق گلستانی به پاس قدردانی از مقام شامخ 5 شهید قزاق بنام های " عبدل پاویز ، صفرعلی عرق بای ، محمد پکن ، عبدالمطلب شادکام و جانباز شهید یوسف روشن " و خانواده های آنان صورت گرفت .

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و مقام والای این شهدا ، از خانواده های این 5 شهید عزیز تجلیل به عمل آمد .

بعد از پایان این یادواره میهمانان و خانواده های شهدا بر سر مزار یکی از این شهیدان یعنی " شهید صفرعلی عرق بای " در پارک کوی جوادیه گرگانجدید حضور یافتند و با نثار فاتحه و دست گل از این شهید والامقام و بقیه شهدای قزاق تجلیل بعمل آوردند .

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار