کتاب «یادگاران 24، شهید غلامعلی رجبی» رونمایی شد/ چاپ کتاب تفحص توسط روایت فتح

آیین رونمایی از کتاب «یادگاران 24، شهید غلامعلی رجبی» عصر امروز با حضور خانواده و دوستان شهید و نویسنده این کتاب برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹ - 27August 2014

کتاب «یادگاران 24، شهید غلامعلی رجبی» رونمایی شد/ چاپ کتاب تفحص توسط روایت فتح

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب «یادگاران 24، شهید غلامعلی رجبی» بعد از ظهر امروز با حضور خانواده و دوستان شهید و معصومی نژاد نویسنده این کتاب در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ربیعی نماینده انتشارات روایت فتح در سخنانی کوتاه با بیان اینکه انتشارات روایت فتح در مجموعههای مختلف سعی کرده است به نشر فرهنگ دفاع مقدس بپردازد، اظهار کرد: تمام سعی انتشارات چاپ کتبی با سبک متفاوت برای نسل جوانی است که جنگ را درک نکردهاند.

وی افزود: امروز شاهد رونمایی جلد 24 مجموعه کتاب یادگاران هستیم. این کتاب به 100 خاطره از شهید میپردازد.

ربیعی در پایان با بیان اینکه در زمینه تفحص نیز قصد چاپ کتاب داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم قدم محکمی در ادامه راه شهید آوینی برداریم و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه اشاعه یابد.

اخلاق مداری ویژگی بارز شهید غلامعلی رجبی بود

محسن طاهری، مداح اهل بیت(ع) و از دوستان نزدیک شهید رجبی در ادامه برنامه با اشاره به شخصیت شهید اظهار کرد: شهید رجبی یکی از چهرههای اخلاق مدار جنگ بود. وی نه تنها در دفاع مقدس بلکه در اکثر عرصهها حضوری فعال، کارساز و بی ریا داشت. هیچگاه به دنبال نام و نشان نبود.

وی افزود: مهمترین شاخصه فرهنگی، اخلاق مداری است که در شخصیت شهید رجبی بسیار بارز بود. ارتباط گیری و حضور فعال، تواضع و مسئولیت پذیری از دیگر خصوصیات وی بود و همین باعث شد که بسیاری از افراد جذب او شوند.

طاهری در پایان سخنان خود گفت: به اعتقاد من قبل از هر خصیصهای برای مداحی و مسوولیت فرهنگی، اخلاق مداری عنصر مهمی است که متاسفانه گاهی اوقات با برخوردهایی نابجا دافعه جای جاذبه را میگیرد.

درادامه این آیین «حسن جلیل زاده» از دوستان  و همرزمان و داماد شهید رجبی با بیان اینکه برای ملموس تر شدن شخصیت شهید رجبی باید مصداقی صحبت کرد به بیان خاطراتی از شهید پرداخت.

خواهر شهید رجبی نیز در این آیین با بیان اینکه درس شهدا به ما گذرا و فانی بودن دنیا است، تصریح کرد: پدران و مادران شهدا فرزندان خود را با اطاعت کامل از خداوند، صداقت و تواضع تربیت کردند.

غلامعلی خیلیها را، غلام علی کرد

سید «احمد معصومی نژاد» نویسنده کتاب شهید رجبی به عنوان آخرین سخنران این آیین با اشاره به هدف خود از نوشتن کتاب گفت: هدف اصلی من ساخت مستندی از زندگی شهید بود. با پیش رفتن کار متوجه ابعاد مختلف شخصیت وی شدم و با مصاحبههایی که صورت گرفت، تصمیم به مکتوب کردن خاطرات گرفتم که در نهایت از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شد.

وی با اشاره به طولانی شدن مدت زمان صرف شده برای تهیه این مستند از زندگی شهید افزود: طولانی شدن کار فواید بسیاری داشت از جمله آشنا شدن با افراد مختلفی بود که توانستیم به یاری خداوند به زوایای مختلف ابعاد شخصیتی شهید پی ببریم.

وی در پایان با اشاره به شخصیت شهید رجبی گفت: غلامعلی خیلیها را، غلام علی کرد.

یادآور میشود کتاب یادگاران 24 شهید غلامعلی رجبی به قلم معصومی نژاد به تازگی از سوی انتشارات روایت فتح روانه بازار نشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها