مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران تشریح کرد؛

خدمات ویژه بسیج شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی(ع)

مهدی بابایی گفت: شهرداری تهران به صورت شبانه‌روزی از 10 روز قبل تا سه روز بعد از اربعین حسینی و به مدت 13 روز به زائران حرم امام حسین (علیه السلام) خدمت‌رسانی می‌کند.
کد خبر: ۲۶۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ - 23October 2017
خدمات ویژه بسیج شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی(ع)
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «مهدی بابایی» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به مراسم با شکوه پیاده روی اربعین حسینی (علیه السلام) در کشور عراق، اظهار داشت: کنگره بزرگ اربعین، بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی مسلمانان است که در جهان نظیر ندارد، این راهپیمایی بزرگ یک رکورد شناخته می‌شود، رکوردی که حدود 20 میلیون نفر مسلمان از نقاط مختلف جهان با پای پیاده برای زیارت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) به سمت کربلای معلی حرکت کرده و با خلق حماسه‌ای بزرگ، فریاد هیهات من الذله را سر می‌دهند.

بابایی گفت: در مسیر زائران موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند. اکثر مردم قبایل و عشایر مختلف در این مسیر خیمه و چادر برپا کرده و با تمامی دارایی خود حتی به اندازه قرص نان یا با شستن پای زائران به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.

وی با بیان این که بسیج شهرداری تهران همانند سال‌های گذشته در کنار مردم عراق به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کند، ابراز داشت: حضور موثر شهرداری تهران از قبل و بعد مرزهای کشور عراق در زمینه خدمت رسانی به زائران حرم حسینی(علیه السلام)، نشان دهنده عشق و ارادات نیروهای خدومی است که به صورت افتخاری در این مراسم حضور یافته و به صورت شبانه روزی از 10 روز قبل تا سه روز بعد از اربعین حسینی و به مدت 13 روز به زائران حرم امام حسین (علیه السلام) خدمت رسانی می کنند.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران اضافه کرد: به همین منظور موکب علی بن موسی الرضا (علیه السلام) که در کنار عمود 707 و در مساحت 6 هزار متر مربع برپا شده است و روزانه آماده پذیرایی از 10هزار نفر زائر خواهر و برادر با امکاناتی شامل 6 هزار متر خوابگاه، 800 متر مربع درمانگاه، 70 دستگاه حمام و 230 چشمه سرویس بهداشتی نسبت به خدمت‌رسانی به زوار اقدام می‌کند.

بابایی گفت: هزینه‌های موکب علی بن موسی الرضا(علیه السلام) با کمک خیرین بسیج شهرداری تهران تامین و امسال نیز حدود 250 نفر خدام زبده و با تجربه جهادی به صورت افتخاری جهت حضور در این موکب گزینش شده و با هزینه خودشان (ایاب و ذهاب) در این موکب‌ها حضور می‌یابند که هیچ‌گونه حقوق، دستمزد و یا حق ماموریتی نیز دریافت نخواهند کرد.

وی از برپایی کلینیک درمانی با همکاری بسیج شرکت شهر سالم خبر داد و تصریح کرد: با کمک خیرین بیش از 800 متر مربع فضای درمانی دائمی احداث در این موکب احداث شده و 70 نفر پزشک مجرب شامل جراح، پزشک عمومی، زنان، اطفال، ارتوپد و پرستار جهت درمان زائران حسینی (علیه السلام) در این درمانگاه‌ها حضور می‌یابند و داروهای مورد نیاز این درمانگاه‌ها نیز توسط خیرین تامین و تجهیز می‌شود.

بابایی به اقدامات فرهنگی بسیج شهرداری تهران در این ایام اشاره کرد و گفت: فضاسازی مسیر راهپیمایی از نجف تا کربلا، نصب بنرهای فرهنگی در سازه های متحرک در مسیر راهپیمایی، فضا سازی محیطی فرهنگی، برگزاری نمازهای جماعت در سه نوبت، برپایی مراسم ها و هیئات با حضور  مداحان اهل بیت عصمت و طهارات علیهم السلام و سخنرانان برجسته کشور، برپایی غرفه‌های احکام ویژه بانوان و آقایان، غرفه خیاطی، تعمیر کیف و کفش، تعمیر ویلچر، بازی کودکان در موکب علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و... از جمله اقدامات فرهنگی است که در این ایام انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه احساس نیاز شدید به ایجاد سرویس بهداشتی و حمام در طول مسیر پیاده روی، کار توسعه، احداث بنا و تجهیز این موکب با بیش از 300 چشمه سرویس بهداشتی و حمام مجهز به آب گرم و با تاسیسات کامل مورد بهره برداری و در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت.

بابایی افزود: امسال با تجهیز موکب علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، امکان شستشوی 100 هزار پتوی موکب‌های عراقی نیز به صورت رایگان فراهم شده است.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران خادمی آستان امام حسین(ع) را افتخاری بزرگ و توفیقی ارزشمند عنوان کرد و گفت: خادمی زائران اربعین حسینی (ع) یکی از فرصت‌ها و توفیقاتی است که نصیب هر کس نمی‌شود و کسانی که در مراسم اربعین حسینی(ع) حضور می‌یابند، این توفیق به صورت خاص نصیبشان می‌شود، لذا افتخار خدمت‌گذاری به زائران اربعین حسینی(ع)، افتخاری بلند مدت است که نصیب ما شده است و باید شکرگذار این نعمت باشیم.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار