جمالی مطرح کرد؛

«موشک و نیروی قدس سپاه»؛ اولویت‌های بودجه دفاعی در سال ۹۷

عضو کمیسیون دفاعی مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی قدس سپاه و حوزه توان موشکی نیروهای مسلح اولویت اول بودجه دفاعی کشور هستند.
کد خبر: ۲۶۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ - 10December 2017
«موشک و نیروی قدس سپاه»؛ اولویت‌های بودجه دفاعی در سال ۹۷
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امروز (19 آذر) لایحه بودجه سال 1397 کل کشور توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. در این جلسه پس از توضیحات رئیس جمهور درباره نحوه تدوین لایحه بودجه و نحوه تأمین درآمدها و هزینه‌کرد بودجه سال 97، لایحه بودجه توسط حجت‌الاسلام روحانی به رئیس مجلس تحویل داده می‌شود.

در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس که متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، می‌دهد و نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی 15 روز و در کمیسیون تلفیق نیز 15 روز فرصت دارند تا لایحه بودجه را بررسی کنند و پیشنهادات خود را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

پس از بحث و بررسی در مورد بخش‌های مختلف لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه را برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌کند که در ابتدا کلیات لایحه بودجه مطرح، و پس از تصویب آن درآمد‌ها و مصارف دولت مشخص می‌شود و در نهایت لایحه بودجه به تصویب مجلس می‌رسد.

در این‌ بین اما، یکی از مهمترین مباحث در لایحه بودجه کل کشور، بودجه بخش دفاعی است که با توجه به تهدیداتی که کشورمان با آن روبه‌رو است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، درباره آخرین وضعیت لایحه بودجه دفاعی سال 97 گفت: ما فکر می‌کنیم سهم 5درصدی بودجه دفاعی کشور از هزینه‌های جاری که در برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده است، در لایحه بودجه سال 97 رعایت شده باشد و اگر این اتفاق نیفتاده باشد ما حتماً در کمیسیون تلفیق بودجه این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همه بخش‌های نیروهای مسلح از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات فرمانده کل قوا در بخش موشکی و نیروی قدس سپاه، اینها اولویت اول بودجه دفاعی کشور هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: انتظار ما از دولت در حوزه بودجه دفاعی توجه به موضوع حقوق و مزایای نیروهای مسلح است که طبق قانون باید حدود 20 درصد بیشتر از سایر بخش‌ها باشد که هم‌اکنون حتی 20 درصد کمتر هم هست.

جمالی تصریح کرد: ما با تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مواجه هستیم که باید توان دفاعی در سه بخش هوایی، دریایی و زمینی را ارتقا دهیم. البته ما متوجه این موضوع هستیم که دولت هم با کمبودهایی مواجه است و در جلسه‌ای که با وزیر دفاع داشتیم ایشان معتقد بود که دولت تا آنجایی که امکان داشته به بخش دفاعی کمک کرده و مقدار قابل توجهی از مصوبات مجلس در رابطه با مقابله با ماجراجویی‌های آمریکا هم به نیروی قدس سپاه و هم به بخش موشکی اختصاص داده شده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار