صفری در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف است

نماینده مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت بنزین را باعث تورم در جامعه دانست و گفت: مجلس به‌طور قطع با افزایش قیمت بنزین مخالف بوده و قرار است این موضوع در بودجه 97 اصلاح شود.
کد خبر: ۲۷۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ - 18December 2017

مخالفت مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی«احمد صفری» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه افزایش بدون حساب و کتاب قیمت بنزین و حامل‌های انرژی باعث تورم می‌شود، اظهار داشت: افزایش قیمت «بنزین»، «حامل‌های انرژی» و «عوارض خروج از کشور» در بودجه 97 به‌عنوان یک پیشنهاد از طرف دولت مطرح شده، که تا قبل از رسیدگی دقیق کمیسیون اقتصادی و کمیسیون تلفیق، این موضوع در حد یک نظر است و هیچ قطعیتی ندارد.

نماینده خانه ملت افزود: دولت باید مشخص کند که درآمدهای حاصل از افزایش قیمت در بودجه 97 را در کجا قرار است هزینه کند؛ چراکه در قانون هدفمندی یارانه‌ها توسط مجلس مصوب شده است که مابه‌التفاوت افزایش قیمت‌ها در بودجه باید در کمک به مردم در قالب یارانه‌های نقدی و غیر نقدی، حمایت از تولید و اشتغال‌زایی هزینه شود.

عضو کمیسیون انرژی با توجه به اینکه اشتغال‌زایی و حمایت از تولید ملی از اولویت‌های دولت و مجلس است، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین بدون اینکه به عواقب آن در زندگی مردم اندیشیده شود، نه‌تنها باعث بهبود وضعیت معیشتی شهروندان نمی‌شود، بلکه در اجرای سیاست‌های اصل 44 و اقتصاد مقاومتی خلل وارد می‌کند. مجلس به‌طور قطع با افزایش قیمت بنزین مخالف بوده و قرار است این موضوع در بودجه 97 اصلاح شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار