روحانی در پیام تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) به پاپ فرانسیس:

وظیفه عالمان دینی ایجاد جهانی مملو از صلح و آرامش است

رییس جمهور در پیامی به رهبر کاتولیک‌های جهان تاکید کرد: وظیفه مهم دولتمردان و عالمان و اندیشمندان دینی است که با همیاری و کمک به یکدیگر، جهانی زیبا و مملو از صلح و آرامش و اعتدال و پرهیز از خشونت و افراط را ایجاد کنند.
کد خبر: ۲۷۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ - 24December 2017
وظیفه عالمان دینی ایجاد جهانی مملو از صلح و آرامش استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در پیامی به «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) و همچنین آغاز سال 2018 میلادی را به وی و تمامی پیروان آن پیامبر صلح و دوستی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عالی‌جناب پاپ فرانسیس

رهبر کاتولیک‌های جهان

با کمال مسرت، میلاد خجسته پیامبر رحمت و سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) و همچنین آغاز سال 2018 میلادی را به جناب عالی و تمامی پیروان آن پیامبر صلح و دوستی در سر تا سر جهان تبریک می‌گویم.

امیدوارم در سال جدید و در پرتو آموزه‌های پیامبران الهی و با تأسی به رفتار و منش نیک‌خواهانه آنان، شاهد ریشه‌کن شدن هر گونه پلیدی، زشتی، تبعیض و فقر برای آحاد بشریت باشیم. در جهان امروز که در تلاطمی از ناهنجاری‌های اخلاقی، بی‌عدالتی و رنج و عذاب به سر می‌برد وظیفه مهم دولتمردان و عالمان و اندیشمندان دینی است که با همیاری و کمک به یکدیگر، جهانی زیبا و مملو از صلح و آرامش و اعتدال و پرهیز از خشونت و افراط را ایجاد نمایند و این میراث ماندگار را برای آیندگان به یادگار بگذارند.

ضمن آرزوی سالی پر از برکت و شادکامی، از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و سربلندی و سعادت همگان را مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار