سید عباس صالحی در اختتامیه جایزه جلال آل احمد:

با زبان فارسی اندیشه و حکمت را بنا نهاده‌ایم/ جایزه جلال راه زیادی در پیش دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با زبان فارسی اندیشه و حکمت را بنا نهاده‌ایم، گفت: جایزه جلال آل احمد راه زیادی در پیش دارد.
کد خبر: ۲۷۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲ - 06January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه دهمین جایزه ادبی جلال آل احمد عصر امروز (شنبه، 16 دی‌ماه) با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی قزلی رئیس بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و جمعی از نویسندگان در تالار وحدت برگزار شد.

«سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه روح حاکم بر ادبیات داستانی، زبان فارسی است، اظهار داشت: از آنجایی که ادبیات داستانی حامل زبان فارسی است جایگاه مضاعفی دارد. زبان‌ فارسی امروز زنده است در شرایطی که زبان‌های زیادی در دنیا وجود دارد که نسل‌های بعدی با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند.

وی گفت: شاهنامه خردنامه ایران است و ما همچنان با زبان فارسی اندیشه و حکمت را بنا نهاده‌ایم. زبان فارسی، زبان قصه‌گویی و داستان‌سرایی است. زبان فارسی به جغرافیای خاصی محدود نمی‌شود و در ایران فرهنگی جریان دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ادبیات داستانی حافظه شکوهمند تاریخ انسان است. ما تاریخ و انسان را با ادبیات داستانی بخاطر می‌آوریم.

صالحی بیان کرد: جایزه ادبی جلال آل احمد یک اتفاق ملی و رویداد مهم فرهنگی است که تلاش می‌کند آثار یک سال را به داوری بنشیند. در سالیان اخیر جایزه جلال چند قدم به پیش گذاشته است اما هنوز این جایزه راه زیادی پیش رو دارد. اینکه این جایزه بتواند در حوزه مطالعه، خرید و مصرف کتاب تاثیرگذار باشد تا کتاب‌های ادبی ایران در جهان بدرخشد، از اهداف این جایزه است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار