اظهارات متناقض وزیر امور خارجه امریکا در مورد نحوه حمله به سوریه

جان کری اظهارات متناقضی در رابطه با ورود و یا عدم ورود سربازن امریکایی به سوریه درصورت حمله به این کشور بیان داشت.
کد خبر: ۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰ - 04September 2013

اظهارات متناقض وزیر امور خارجه امریکا در مورد نحوه حمله به سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، طی جلسه ای با حضور مقامات ارشد دولت باراک اوباما و اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای بررسی تصمیم حمله به سوریه و با هدف اقناع اعضای کنگره برای موافقت با این طرح برگزار شد، جان کری وزیر امور خارجه امریکا اظهارات متناقضی در مورد ورود سربازان امریکایی به سوریه بیان کرد.

به گزارش "رویترز": جان کری در تشریح طرح حمله امریکا به سوریه برای اعضای کمیته روابط خارجی کنگره و در حالی که تلاش داشت آنها را برای موافقت با این طرح اقناع نماید، بیان کرد نمی خواهد امکان حضور سربازان آمریکایی در خاک سوریه در شرایط اضطراری را از بین گزینهها حذف کند ولی در بخش دیگر سخنان خود را اصلاح کرد.

شایان ذکر است این جلسه که با حضور وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و رئیس کل ستاد مشترک ارتش امریکا با اعضای کمیته روابط خارجی سنای امریکا برگزار شد، سناتورهای این کشور با پیش نویس طرحی برای حمله به سوریه موافقت کردند. البته در این طرح با ورود سربازان امریکایی به خاک سوریه مخالفت شده است.

گفتنی است طی دو روز گذشته باراک اوباما و اعضای امنیتی و سیاسی کابینه وی با برگزاری جلسات متعددی با اعضای دموکرات و جمهوری خواه مجالس نمایندگان و سنا تلاش داشته اند موافقت کنگره را برای تصویب طرح حمله به سوریه کسب نمایند که جلسه روز گذشته وزیر خارجه و وزیر دفاع امریکا با اعضای کمیته روابط خارجی سنا را نیز در این راستا برگزار شده بود و در آن در مورد پیش نویس طرحی برای حمله محدود به سوریه توافق شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار