اظهار نگرانی نمایندگان مجلس امریکا از حمله به سوریه

تعدادی از نمایندگان مجلس دموکرات در امریکا نگرانی خود را از پیامدهای حمله به سوریه اعلام کردند که می توان آن را نشانه مخالفت احتمالی کنگره با طرح حمله به سوریه تحلیل نمود.
کد خبر: ۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴ - 03September 2013

اظهار نگرانی نمایندگان مجلس امریکا از حمله به سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا پس از ناتوانی در عمل به وعده خود برای حمله به سوریه اجرای این حمله را به موافقت کنگره موکول کرده است، نمایندگان دموکرات مجلس امریکا نگرانی های خود را از پیامدها و هزینه های آغاز جنگی دیگر در خاورمیانه اعلام کردند.

به گزارش "رویترز": در جلسه ای که به صورت تلفنی میان وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی اوباما با تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس امریکا صورت گرفت، و با وجود تلاش  مشاوران اوباما برای اقناع نمایندگان برای موافقت با طرح حمله به سوریه، اعضای دموکرات مجلس نمایندگان امریکا نگرانی های خود در رابطه با این حمله ابراز داشتند.

در واقع با توجه به تجربه دو جنگ افغانستان و عراق و با توجه به مشکلات اقتصادی امریکا و مخالفت های مردم این کشور با آغاز جنگ دیگر، به نظر می رسد مخالفت های جدی میان نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و همچنین سنای امریکا، که از هم حزبی های خود اوباما نیز به شمار می روند، با آغاز جنگی دیگر در خاورمیانه وجود داشته باشد و با توجه به این امر امکان نظر منفی کنگره نسبت به آغاز جنگ علیه وجود دارد.

همچنین شایان ذکر است مخالفت ها با طرح اوباما به کنگره برای تصویب حمله به سوریه تنها محدود به اعضای دموکرات مجلس امریکا نمی شود و به نظر می رسد جمهوری خواهان نیز به دلایل دیگری با وی مخالفت خواهند کرد. با توجه به این امر که اوباما در پی آن است حملات محدودی به سوریه را اجرا نماید، برخی نمایدگان و سناتورهای تندرو کنگره نیز مانند "مک کین" اعلام کرده اند با طرح اوباما برای حمله به سوریه به صورت محدود که سیاست تغییر رژیم در سوریه را نیز تعقیب نکند مخالفت خواهند کرد.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار