تأکید روسای جمهور ایران و قزاقستان:

گسترش همکاری های ایران و قزاقستان

مذاکرات هیأت‌های عالی رتبه ایران و قزاقستان، امروز با تأکید روسای جمهور دو کشور بر گسترش همه جانبه روابط ایران و قزاقستان، برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱ - 09September 2014

گسترش همکاری های ایران و قزاقستان

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور اسلامی ایران در این نشست با قدردانی از استقبال گرم دولت قزاقستان از هیأت ایرانی گفت: حضور هیأت بلندپایه اقتصادی و جمعی از کارآفرینان بخش خصوصی ایران در این سفر، نشاندهنده اراده مصمم ایران برای توسعه روابط تهران – آستانه است.

روحانی با اشاره به مذاکرات اظهار داشت: نتیجه مذاکرات موفق و سازنده  وزرا با همتایان خود نشان میدهد که دو طرف از اراده لازم برای توسعه همکاریها در بخشهای مختلف برخوردارند.

نور سلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از حضور هیأت بلندپایه ایرانی در آستانه بیان کرد: قزاقستان، ایران را به عنوان شریک مطمئن خود در منطقه و دریای خزر میشناسد.

 نظربایف با ابراز ناخرسندی از حجم کنونی مبادلات کنونی دو کشور گفت: ما باید همه تلاش خود را برای گسترش این همکاری ها و افزایش حجم مبادلات تجاری انجام دهیم.

رئیس جمهور قزاقستان در ادامه  افزود: در مذاکرات خصوصی راجع به مسایل مهمی بویژه در زمینه مشترک همکاریهای دو کشور گفتو گو کردیم و وزارتخانههای مربوطه را مأمور پیگیری توافقات نمودیم.

وی گفت:  برای گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور، خانه تجاری «ایران و قزاقستان» تشکیل شود.

نظربایف در پایان صحبتهایش خاطرنشان کرد: من پیوسته به گسترش روابط با ایران اهمیت میدهم و خواهان توفیق روزافزون کشورتان هستم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار