به همراه رونمایی از پوستر چهره های مورد بزرگداشت

مراسم رونمایی پوستر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد

مراسم رونمایی از پوستر بخش های مختلف "سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت" به همراه رونمایی از پوستر 4 پیشکسوت عرصه سینمای دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در مرکز فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸ - 09September 2014

مراسم رونمایی پوستر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد


به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، محمد حسین نیرومند مدیر هنری جشنواره فیلم مقاومت در ابتدای این مراسم گفت: تا امروز بحث حوزه تبلیغات کمتر در جشنواره ها مورد توجه قرار گرفته و  از اینکه برنامه ای تدارک دیده شده تا پوسترهای جشنواره دیده شود تشکر می کنم.

نیرومند افزود: زمانی که تصمیم گرفتیم تا پوسترها برای طراحی به هنرمندان سفارش داده شود دیدگاه هایی داشتیم که باید به آنها منتقل میشد. چند نکته مدنظر ما بود در طراحی این پوسترها، که نخستین دیدگاه ما این بود که پوسترها باید ایده داشته باشد. دیدگاه دوم ما این بود که از یک نوع سادگی و روانی خاصی برخوردار باشند و نکته سوم و آخر اینکه پوسترها دارای روح ایرانی باشند.

وی تصریح کرد: پوستر اصلی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت توسط "سید حسن موسی زاده" طراحی شده است. البته در نوشته های آن مقداری تغییرات صورت گرفته ولی اصل و فرم کلی پوستر دست نخورده باقی مانده است.

در ادامه این مراسم با حضور "محمد خزائی"، "جواد جباری" مدیرعامل بنیاد روایت، "محمدرضا شرف الدین" و "محمد حسین نیرومند" از پوستر اصلی این دوره از جشنواره رونمایی شد.
 

نماینده حزب الله لبنان: مقاومت مدیون انقلاب اسلامی است

"سید عبدالله صفی الدین" نماینده حزب الله در تهران نیز در این مراسم ضمن رونمایی از پوستر بخش شهید عماد مغنیه در جشنواره امسال در سخنانی گفت: مقاومت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا معرفی شد. در حقیقت مقاومت مدیون انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: شهید "عماد مغنیه" به دست ولایت تربیت شده و فرهنگ ولایت در او جاری بود. او تا زمانی که زنده بود روز به روز دچار تحول و ارتقاء در شخصت خود میشد و ان بواسطه ارتباط با ولایت بود.

صفی الدین ادامه داد: نور ولایت در دل این شهید بزرگوار بود و از این روی باید بیشتر بر روی ابعاد مختلف شخصیت او تحقیق و مطالعه شود. پیشنهاد می کنم که بخشی در جشنواره امسال برای بررسی شخصیت او درنظر گرفته شود.

در این بخش از برنامه پوستر سمینار "افق نو" در تداوم جشنواره فیلم مقاومت امسال رونمایی شد که این رونمایی توسط "غلامرضا منتظمی" معاون اجرایی دبیر جشنواره افق انجام شد که او نیز در سخنانی گفت: طراحی این پوستر توسط مرتضی شجاعی انجام شده است.

منتظمی افزود: رهبری جریان جهانی مقاومت به رهبری ایران ادامه دارد. این جریان موجب شده تا فرهنگ صهیونیست ها که در آن به دنبال تحت تاثیر قرار دادن جان هستند تحت الشعاع رهبری ایران قرار بگیرد. همچنین حرکت رو به جلوی تمدن غرب که به دنبال تسط در دنیا است بواسطه حضور ایران حرکتی معکوس پیدا کرده است.

در بخش دیگر برنامه از تیزر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت رونمایی و این تیزر برای حاضران در سالن پخش شد.

بخش انتهایی برنامه رونمایی پوستر و بزرگداشت از 4 هنرمند حوزه سینمای دفاع مقدس بود که در این بخش به عنوان نفر نخست از "جهانبخش سلطانی" تقدیر شد و پوستر او توسط خود او رونمایی شد.

سلطانی در سخنان کوتاهی گفت: افرادی بزرگی را در عرصه هنر مقاومت از دست دادیم که برای خود در این عرصه شیری بودند. از نمونه آنها می توان به "رسول ملاقلی پور" اشاره کرد. این پوستر نیز با معرفت، تفکر و زیبایی خاصی طراحی شده است.



مرتضی شعبانی: قدر سینمای مقاومت و دفاع مقدس را می دانیم

"مرتضی شعبانی" دومین فردی بود که پوستر او به دست خودش رونمایی شد. او در سخنانی کوتاه گفت: قدر سینمای مقاومت و دفاع مقدس را می دانیم و بیشتر از اینها هم باید قدر بدانیم. در سفری که به ترکیه داشتم فیلم سازان انها به سینمای ایران به چشم قله ای رفیع نگاه می کردند.

وی افزود: دیگر امروزه در دنیا چیزی به عنوان صنعت سینما وجود ندارد و فقط معدود کشورهای اروپایی غربی هستند که صاحب صنعت سینما هستند. در این بین سینمای ایران جایگاه خوب و ارزشمند دارد و تنها جایی است که می تواند در برابر تفکر هالیوودیسم بایستد.



محمد تقی فهیم: جشنواره مقاومت از نظر عاطفی خانه ای دوم برای ما است

"محمد تقی فهیم" سومین نفری بود که پوسترش رونمایی شد که در سخنانی گفت: جشنواره مقاومت از نظر عاطفی خانه ای دوم برای ما است. این روزها فشار فراوانی بر روی برگزاری این قبیل جشنواره ها وارد می شود.

وی افزود: دو جریان دو دنبال انزوای سینمای دفاع مقدس در کشور هستند. نخست جریانی که مال اندوز است و جریان دومی که به دنبال فراری دادن مخاطبان سینمای مقاومت است. این در حالی است که سینمای مقاومت می تواند اتفاق خوبی برای سینمای ایران باشد.

نفر چهارم این  تقدیر که در مراسم هم به علت حاضر بودن در پیش تولید فیلم جدید خود که پیرامون انقلاب و دفاع مقدس است حضور نداشت "ابوالقاسم طالبی" بود که محمد خزائی به جای او این پوستر را رونمایی کرد.

نظر شما
پربیننده ها