حجت‌الاسلام سیدمحمد محمدی تشریح کرد؛

جزئیات سومین یادواره بزرگ شهید «ابراهیم هادی»/ از نمایش فیلم جشنواره فجر تا توزیع پنج هزار بسته فرهنگی

جزئیات سومین یادواره «یاد یاران آسمانی» با محوریت شهید ابراهیم هادی و شهدای گردان‌های کمیل و حنظله تشریح شد.
کد خبر: ۲۷۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ - 05February 2018

جزئیات سومین یادواره بزرگ شهید «ابراهیم هادی»/ از نمایش فیلم جشنواره فجر تا توزیع پنج هزار بسته فرهنگیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «یاد یاران آسمانی» با محوریت شهید ابراهیم هادی و همرزمانش در گردان های کمیل و حنظله، صبح امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه) با حضور حجت الاسلام «سید محمد محمدی» در حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام «سید محمد محمدی» با اشاره به مراسم گرامیداشت شهید ابراهیم هادی و ۳۰۰ شهید گردان کمیل و حنظله اظهار داشت: گروه فرهنگی شهید هادی در طول سه سال گذشته با عنایت شهدای بزرگوار اقدام به برگزاری این همایش کرده است که لانه جاسوسی و مصلی تهران سال های گذشته میزبان این مراسم بوده اند.

وی تصریح کرد: یکی از فرصت هایی که می توان شهدایی چون ابراهیم هادی را به جوانان شناساند، پرداختن به شهدای گردان کمیل و حنظله است. حماسه ای که اعضای گردان های کمیل و حنظله آفریدند یکی از به یادماندنی‌ترین حماسه های دفاع مقدس است. پنج روز نیروها بدون آب در برابر دشمن تا دندان مسلح در محاصره بودند که یک اسیر هم ندادند و یک به یک با لب تشنه به شهادت رسیدند.

دبیر کنگره یاد یاران آسمانی گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا که توصیه رهبر انقلاب است یکی از برنامه های فرهنگی گروه شهید هادی است. شهید ابراهیم هادی یکی از آن شهدایی است که می شود برای جوانان نسل امروز الگو قرار گیرد. در حالی که همه شهدا تاثیرگذاراند اما شهید هادی نمونه بارز این ماجراست.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: شهید ابراهیم هادی در دل هزاران نفر رسوخ کرده و خیلی ها با راهنمایی های این شهید به جایگاهی رسیده اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید هادی افزود: شهید هادی پهلوانی شجاع، فرماندهی دلاور، مداحی دلسوخته، اهل تهذیب نفس، شهیدی گمنام و علمدار گردان کمیل بود. ایشان آخرین شهید کانال کمیل بعد از به شهادت رسیدن فرماندهان است که مسئولیت گردان را بر عهده گرفت.

دبیر کنگره یاد یاران آسمانی ادامه داد: حتما توصیه می شود نوجوانان و جوانان کتاب «سلام بر ابراهیم» را بخوانند و آن را مطالعه کنند. این کتاب ۲۵ بار در تیراژ ۷۵ هزار نسخه تجدید چاپ شده است. خاطرات شهید هادی رفاقت دوسویه ایجاد می کند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: تلاش‌مان بر آن است در این همایش شهید ابراهیم هادی را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم و باعث رفاقت شهید هادی با جوانان بیشتری شویم. ما قائلیم همه شهیدان می توانند راهنمای ما در زندگی و راه‌گشا باشند اما شهید ابراهیم هادی هم‌اکنون در دل جوانانی تاثیرگذاشته که شاید همان جوانان نسبت به مسائل دینی احساس وظیفه نمی کردند.

وی گفت: شعار این همایش «ابراهیم هادی، هادی دل ها» است. مجموعه شهید ابراهیم هادی یک گروه خودجوش و کاملاً مردمی و فرهنگی است. ما وابستگی به هیچ ارگان دولتی و غیر دولتی نداریم لذا تمام هزینه های این گروه و برنامه های آن از طریق مردم تامین می شود.

دبیر کنگره یاد یاران آسمانی با تاکید بر اینکه کار بزرگ و ملی نیازمند نهضت و تجمع مردمی است، اظهار داشت: اگر دستگاه‌های فرهنگی قصد دارند موفق باشند، باید جریان‌سازی کنند. بدون اغراق شهید هادی به اندازه ده‌‌ها مجموعه فرهنگی در کشور کار می‌کند. ما دنبال ایجاد نهضت رفاقت با شهیدان هستیم. قصدمان از رفاقت با شهیدان این است که این شهیدان را در زندگی الگو قرار دهیم و هرجایی گیر کردیم به آن‌ها مراجعه کنیم.

حجت الاسلام محمدی گفت: ترویج کتاب‌خوانی دغدغه دیگر این مجموعه است. در این راستا نیز طرح نذر کتاب را انجام می‌دهیم که «رفاقت مقدمه شباهت، شباهت مقدمه شهادت» شعار این بخش است. مجموعه شهید ابراهیم هادی طرح نذر فرهنگی کتاب یا وقف کتاب که مورد تاکید رهبر انقلاب است را نیز انجام می‌دهد.

وی گفت: ما با ۶۵ عنوان کتاب در گروه شهید ابراهیم هادی گروه‌‌های شهرستانی را حمایت می‌کنیم تا قهرمان شهر و استانشان را معرفی کنند و تا چاپ کتاب آن شهر و استان، حمایت می‌کنیم. کتاب «راز درخت کاج» زندگی‌نامه «شهیده زینب کمایی» در مراسم یادواره شهدای کمیل و حنظله توزیع خواهد شد که الگوی مناسبی برای زنان است.

دبیر کنگره یاد یاران آسمانی درباره جزئیات این مراسم گفت: علی اکبر رائفی‌پور ساعت ۱۷ روز پنج شنبه، ۱۹ بهمن ماه در همایش «یاد یاران آسمانی» از رفاقت با شهید ابراهیم هادی خواهد گفت. چند کتاب مختلف نیز در این مراسم رونمایی می‌شود. همچنین اجرای تئاتر «ابراهیم در آتش» و اکران فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» در سالن وزارت کشور با روایتگری علیرضا دلبریان انجام خواهد شد. کنگره یاد یاران آسمانی با توزیع پنج هزار بسته فرهنگی و صرف شام به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها