مومنی شریف:

تخریب شعارهای انقلاب در فیلم‌های جشنواره فجر/ درباره اقدامات رضاخان بزرگنمایی شده است

رئیس حوزه هنری با اشاره به تخریب شعارهای انقلاب اسلامی در برخی آثار جشنواره فیلم فجر گفت: جریان مخالف درباره اقدامات رضاخان بزرگ‌نمایی می‌کند.
کد خبر: ۲۸۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ - 25February 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری در هشتمین همایش مدیران هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (یکشنبه ششم اسفندماه) برگزار شد، اظهار داشت: سال آینده سالی سرنوشت ساز برای هنر انقلاب است. سرنوشت‌ساز است چون در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران در کنار همه دستاوردها در عرصه فرهنگ و هنر نیز کم توفیق نبوده است. چه‌بسا در این حوزه بر سایر حوزه‌ها پیشرفت‌های جدی‌تر صورت گرفته باشد.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: در حوزه ادبیات و هنر راه هموار نیست و به همین خاطر کم لطفی‌هایی وجود دارد. انتظاراتی در این عرصه وجود دارد که البته راهی که آمده‌ایم، راه خوبی بوده است که حتی برای بسیاری از بزرگان انقلاب قابل پیش بینی نبوده است.

مومنی شریف با بیان اینکه هنر بخاطر دین بوجود آمده است، افزود: هنر برای انعکاس و نمایش مناسک دینی به وجود آمده که به مرور زمان و پس از رنسانس غرب در مقابل دین قرار گرفت.

وی تاکید کرد: امروز ما ادعا داریم صاحب مکتب هنری انقلاب اسلامی هستیم و در میان هنرها در حوزه نوع نگرش، فرم و شکل صاحب مکتب هستیم.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همانطور که برای ما فرصت است برای مخالفین نیز فرصت است. آن‌ها از خیلی وقت پیش پروژه‌هایی را کلید زده‌اند و در حال تطهیر و تحریف تاریخ پهلوی هستند.

مومنی شریف افزود: زیر سوال بردن وابستگی‌های خاندان پهلوی، بزرگنمایی درباره اقدامات رضاخان که با نگاه راهبردی قابل افتخار نیستند، تدین شاه و شرایط خوب اقتصادی ایران در دوران پهلوی که یک دروغ بزرگ است، همه از موضوعاتی هستند که مورد تاکید رسانه‌های جریان مقابل قرار گرفته‌اند.

وی به فعالیت‌های ضروری برای جبهه انقلاب اشاره کرد و گفت: غلبه انقلاب بر چالش‌ها، توطئه‌هایی مانند کودتای نوژه، حمله طبس، جنگ تحمیلی هشت ساله و فتنه ۸۸ همه از موضاعاتی است که باید به آن‌ها بپردازیم. پروژه لوث کردن شعارهای انقلاب امسال در جشنواره فیلم فجر نیز مشاهده شد.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: حضور مردم در تشییع شهدای مدافع حرم همه توطئه‌عا را خنثی کرده است اما حتما باید مخاطبین را درباره علت دفاع از مظلومین جهان آگاه کنیم. ظرفیت و امکانات ما محدود است به همین دلیل باید تقسیم کار و همکاری در دستگاه ‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها