بروجردی در دیدار پاتریشیا آدام با مطرح کرد:

زیاده خواهی‌های آمریکا دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه افزود: تجربه تاریخی نشان داده است آمریکا دنبال منافع خویش است نه مبارزه با تروریسم.
کد خبر: ۲۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 15September 2014

زیاده خواهی‌های آمریکا دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای است

به گزارش اخبار داخلی دفاع پرس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز گذشته با خانم پاتریشیا آدام رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط پارلمانی مجالس ایران و فرانسه و فراز و فرودهای این روابط در سالیان گذشته، گفت: با توجه به جایگاه ویژه مجالس ایران و فرانسه در قانون گذاری، قدرت نظارتی آنها بر نهادهای اجرایی توسعه ارتباطات پارلمانی می تواند نقش مؤثری در تسهیل ارتباطات دولتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات سوریه و عراق گفت: قدرت گرفتن گروه های تروریستی در سوریه و عراق و توسعه دامنه فعالیت آنها در منطقه نتیجه حمایت های آمریکا و هم پیمانان منطقه ای این کشور در سال های گذشته است.

بروجردی گفت: گروه تروریستی داعش چند سالی است که در منطقه در حال فعالیت است اگر آمریکا و هم پیمانانش به دنبال مبارزه با تروریسم در منطقه بودند چرا اقدامی انجام ندادند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ائتلاف صورت گرفته علیه افغانستان بعد حادثه 11 سپتامبر گفت: تجربه تاریخی نشان داده است آمریکا با این اقدام دنبال منافع خویش است نه مبارزه با تروریسم.

بروجردی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: ما پیوسته به تعهدات خود در پیمان NPTو مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کرده ایم و اگر مذاکرات جاری با 1+5 به نتیجه نرسد به دلیل زیاده خواهی غیر قابل قبول آمریکاست.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه خانم پاتریشیا آدام نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و اشاره به مأموریت خود برای تلاش در جهت ایجاد زمینه های ارتقاء سطح همکاری های پارلمانی ایران و فرانسه، گفت: فرانسه علاقمند به گسترش روابط خود در عرصه های سیاسی و اقتصادی و در زمینه های مورد علاقه طرفین می باشد.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه خانم پاتریشیا آدام همچنین با اشاره به اوضاع نا آرام خاورمیانه گفت: فرانسه از خطر گروه های تروریستی برای صلح و امنیت جهانی آگاه است و مجلس ملی فرانسه در راستای ممانعت از عضویت اتباع فرانسه در این گروه ها در صدد تصویب قوانین خاصی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار