عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با دفاع پرس :

وزیر خارجه عربستان به بیماری آلزایمر مبتلا شده/سعودالفیصل سخنگوی سناریوی غربی‌ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این که وزیر خارجه عربستان دچار آلزایمر شده است، گفت: سران سعودی در زمان جوانی خود، حامی رژیم صدام و وهابی ها بودند، و غربی ها امروز برای بیان سناریو های از پیش برنامه ریزی شده، عربستان را به عنوان سخنگوی خود انتخاب کرده اند.
کد خبر: ۳۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 15October 2014

وزیر خارجه عربستان به بیماری آلزایمر مبتلا شده/سعودالفیصل سخنگوی سناریوی غربی‌ها است

عوض حیدر پور شهرضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس در خصوص اظهارات گستاخانه وزیر خارجه عربستان علیه ایران با بیان این که زمانی که مقامات سعودی جوان تر بودند  و می توانستند حرفی را بر اساس حق بزنند، پشتیبان رژیم صدام، وهابی ها و سلفی ها بودند، اظهار داشت: من فکر می کنم اظهارات او از نظر مردم ما کاملا مردود است، وزیر خارجه عربستان حدود 80  سال سن دارد و به شدت دچار آلزایمر شده  و در این زمان باید به خدا پناه ببریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: یک دلیل اظهارات سعودالفیصل ناشی از بیماری اش می باشد و دلیل دوم آن تنظیم سناریویی از بیرون منطقه است که هدایتگر آن غربی ها و به رهبری آمریکا می باشد که بخشی از ماموریت انجام آن را به کشورهای منطقه از جمله عربستان واگذار کرده اند.

حیدر پور در ادامه با تاکید بر این که وزیر خارجه عربستان به عنوان سخنگوی برنامه ریزان این سناریو انتخاب شده است، تصریح کرد: برای انجام این وظیفه چنین اظهاراتی را بیان کرده است.

وی با بیان این که برداشت ما این است که اتفاقاتی که در منطقه رخ داده و پیشروی هایی که گروه تروریستی داعش داشته اند، به دست پرتوان ملت عراق و سوریه قابل سرکوب است، خاطرنشان کرد: مردم سوریه تا به امروز موفق بوده و توانسته اند ضربات محکمی بر پیکره داعش وارد کنند.

حیدرپور  یادآور شد: مردم عراق نیز از تجربه مردم سوریه استفاده کرده و آماده می شوند که با حمله های دقیق و حساب شده ای که انجام می دهند، مواضع اشغال شده در کشورشان را آزاد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به این که غربی ها و در راس آنها، آمریکایی ها نگران اتفاقات منطقه هستند، گفت: این کشورها نگران هستند که اتفاقاتی که در منطقه رخ داده است در سوریه و عراق تکمیل شود و همه اهدافی را که برای خود ترسیم کرده اند، نقش بر آب شود.

حیدرپورشهرضایی در ادامه اظهار داشت: بنابراین این کشورها دست به کار شده و بحث هایی مثل ائتلاف ضد داعش به راه انداخته اند که در راستای همان سناریو می باشد و بخشی از ماموریت تخریب مقاومت اسلامی  به عهده سعودی ها واگذار و وزیر خارجه عربستان به عنوان سخنگوی این سناریو انتخاب شده است.

وی با بیان این که این اظهارات از نظر ما هیچ ارزشی ندارد، افزود: مطمئن هستیم ملت عراق و سوریه، توانایی این را دارند که این سناریو را درهم شکسته و گروه های داعش را بر سر جای خود بنشانند و از کشورهای خود بیرون کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که واکنش این کمیسیون نسبت به این اظهارات چگونه می باشد و دستگاه دیپپلماسی کشورمان چه برخوردی باید داشته باشد، تصریح کرد: در جلسه ای که  در کمیسیون امنیت ملی داشتیم، تذکر داده شد که نشست و برخاست با سعودی ها و توافق با آنها ممکن است به ضرر ملت عراق و سوریه تمام شود، همچنین به ملت ما هم آسیب رسانده  شود.

حیدرپورشهرضایی در پایان گفت: هفته آینده که جلسات برقرار شود، موضوعاتی که بین کمیسیون و وزارت خارجه درخصوص روابط با سعودی ها و ادامه مراوادات داشتیم، بحث خواهد شد و تصمیم گیری های لازم در این زمینه به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار