اسماعیلی در نشست مطبوعاتی کنگره ادبی زنده یاد طاهره صفارزاده:

برگزاری کنگره طاهره صفارزاده در سطح بین‌المللی/ نام گذاری خیابانی به نام زنده یاد صفارزاده

دبیر دومین کنگره ادبی زنده یاد طاهره صفارزاده گفت: امسال علاوه بر محورهای سال گذشته، محور قرآنی هم به فراخوان اضافه شده است. زیرا صفارزاده در بخش ترجمه قرآن و بسیاری از ادعیه نیز فعال بوده است. به همین دلیل محور صفارزاده و قرآن پژوهی نیز اضافه شده است.
کد خبر: ۲۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲ - 16September 2014

برگزاری کنگره طاهره صفارزاده در سطح بین‌المللی/ نام گذاری خیابانی به نام زنده یاد صفارزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس نشست مطبوعاتی دومین کنگره ادبی زنده یاد طاهره صفارزاده صبح امروز با حضور جلال صفارزاده برادر وی، علیرضا غزوه مدیر مرکز آفرینشهای هنری، رضا اسماعیلی دبیر دومین کنگره ادبی زنده یاد طاهره صفارزاده برگزار شد.

رضا اسماعیلی در ابتدای این نشست، با بیان اینکه امسال دومین سال برگزاری این کنگره است، اظهار کرد: این کنگره در روز 4 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: از بانوان شاعری که سابقه درخشانی در ادبیات داشته و دارای آثاری هستند دعوت می کنیم که آثار خود را به این کنگره ارسال کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: در این دوره از کنگره 3 بخش شعر، مقاله و پژوهشهای ادبی، پایاننامههای دانشجویی خواهیم داشت که پس از دریافت آثار داوران در هر بخش به طور مجزا آثار را رصد و ارزیابی خواهند کرد.  در هر بخش یک نفر به عنوان برگزیده و دو نفر شایسته تقدیر انتخاب خواهند شد.

دبیر دومین کنگره ادبی زنده یاد طاهره صفارزاده با اشاره به انتخاب مریم سقلاطونی به عنوان بانوی برگزیده اولین کنگره ادبی طاهره صفارزاده، خاطر نشان کرد: سال گذشته از میان 500 اثر دریافتی، و بر طبق ضوابط تعریف شده وی به عنوان بانوی برگزیده انتخاب شد که امسال نیز این برنامه را پیش خواهیم برد.

وی ادامه داد: امسال در کنار این رقابت، برنامههای جنبی متعددی نیز پیش بینی کرده ایم. از جمله می توان به رونمایی از دو کتاب با عنوان های " ستایش بیداری" و "از مذاهب بیداران" اشاره کرد. کتاب اول گزده اشعار شاعران در خصوص بانو صفارزاده است و کتاب دوم در واقع یک شناخت نامه است.

اسماعیلی همچنین رونمایی از تمبر زنده یاد طاهره صفارزاده را از دیگر برنامههای این دوره از کنگره ادبی برشمرد و اضافه کرد: از شورای شهر و مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز در خواست کرده ایم که خیابان و یا بوستانی را در تجریش به نام این بانوی برگزیده و شاعر انقلابی نامگذاری کنند که مورد موافقت قرار گرفت.

دبیر دومین کنگره ادبی زنده یاد طاهره صفارزاده بیان کرد: امسال علاوه بر محورهای سال گذشته، محور قرآنی هم به فراخوان اضافه شده است. زیرا صفارزاده در بخش ترجمه قرآن و بسیاری از ادعیه نیز فعال بوده است. به همین دلیل محور صفارزاده و قرآن پژوهی نیز اضافه شده است.

وی گفت: امسال سعی می کنیم که مقالات برگزیده در قالب یک مجلد چاپ و در سومین کنگره ادبی زنده یاد طاهره صفارزاده رونمایی شود.

اسماعیلی در پایان اظهار امیدواری کرد، که این کنگره در سال آتی بعد بین المللی پیدا کند، زیرا طاهره صفارزاده یک بانوی انقلابی و جهانی است.
 

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها