در اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب مطرح شد؛

شهید آوینی سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب است

اولین جلسه ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مسوولان فرهنگی هنری ارگان‌ها و ادارت دولتی استان در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ - 03April 2018

شهید آوینی سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب است/ اعلام برنامه‌های هفته هنر در آذربایجان شرقیبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بهروز مهدوی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی به نامگذاری روز 20 فروردین، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی به عنوان آغاز هفته هنر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: شهادت آوینی در این روز دریچه‌ای نو برای نگرش به مسائل فرهنگی و هنری ارائه داد.

بهروز مهدوی در ادامه ضمن بیان اینکه وظیفه داریم این هفته را گرامی بداریم، افزود: باید اندیشه‌های شهید آوینی را به درستی برای نسل جوان تبیین کنیم و این شهید بزرگوار را که سرمایه فرهنگی ماندگار انقلاب و دفاع مقدس است به نحو احسن به نسل امروز معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه امام راحل بزرگترین هنرمند انقلاب است، خاطرنشان کرد: شهید آوینی رشد یافته مکتب معمار کبیر انقلاب است و به این جهت توانست در معرفی هنر انقلاب به جامعه موفق عمل کند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین توجه به معرفی جوانانی، چون شهید حسین فهمیده که هنرمندانه به استقبال شهادت رفتند را خواستار شد و گفت: بایستی کار‌های شایسته شهدا را سرلوحه اقدامات فرهنگی و هنری خود قرار دهیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی محمدیان رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی نیز گفت: مناسبت هفته هنر انقلاب که مزین به نام سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی است باید مبدا تحولات فرهنگی و هنری برای استان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی محمدیان با بیان اینکه هفته هنر انقلاب قابلیت ویژه‌ای برای ارتقای حیات فرهنگی مردم دارد، افزود: سال ۹۷ با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران تقارن یافته که آغاز آن مزین به هفته هنر انقلاب و پایانش با دهه مبارک فجر توام است و این تقارن رنگ و بوی تازه‌ای به عرصه فرهنگی و هنری جامعه خواهد بخشید.

وی هدف از برگزاری جلسه فوق را ارائه برنامه‎های پیش‌بینی شده حوزه هنری برای این هفته عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی در این عرصه و پای کار آوردن نهاد‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع و اجرای برنامه‌های فاخر برای مردم از دیگر اهداف این جلسه است.

محمدیان در خصوص کلیات برنامه‌های هفته هنر انقلاب گفت: در هفته هنر انقلاب که ۲۰ الی ۲۷ فروردین ماه را شامل می‌شود، برنامه‌هایی، چون غبارروبی مزار شهداء، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان متعهد و انقلابی، افتتاح پردیس فرهنگی سینمایی قدس و ... اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار