گلعلی بابایی در آیین رونمایی از «رویای آمریکایی»:

آمریکا سال 1329 طرح حمله عراق به ایران را طراحی کرد

نویسنده کتاب «رویای آمریکایی» گفت: طبق اسناد سال 1329 و زمانی که صنعت نفت ایران ملی شد، آمریکایی‌ها جنگ ایران و عراق را طراحی کردند.
کد خبر: ۲۸۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ - 24April 2018

آمریکا سال ۱۳۲۹ طرح حمله عراق به ایران را طراحی کردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «گلعلی بابایی» نویسنده کتاب «رویای آمریکایی» در مراسم رونمایی از این کتاب اظهار داشت: امیرحسین فردی راه و رسم نوشتن را به من آموخت. من از یک کتابخانه که مسئولیت آن را فردی برعهده داشت، نوشتن را یاد گرفتم.

وی گفت: موضوع این کتاب نقش آمریکا در جنگ نیابتی صدام علیه ایران است. سعی کردم یک کار آکادمیک دانشگاهی یا نظامی صرف نباشد، بلکه بیانی شیوا از جنگ ایران و عراق باشد.

نویسنده کتاب «رویای آمریکایی» افزود: سعی کردم روان کار را پیش ببرم و با انگیزه سعی کردم کتاب خشکی ننویسم، بلکه برای جوان امروزی جذابیت داشته باشد. طبق اسناد سال 1329 و زمانی که صنعت نفت ایران ملی شد، آمریکایی‌ها جنگ ایران و عراق را طراحی کردند.

بابایی خاطرنشان کرد: صدام با رویای ژاندارم شدن در منطقه به جنگ با ایران آمد. تا بیست ماه آمریکا اجازه نمی‌داد از لفظ «جنگ» استفاده شود و لفظ مخاصمه مرزی را رسانه‌ای می‌کرد، چون کلمه جنگ مسئولیت‌های حقوقی داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار