فرمانده نیروی دریایی ارتش:

فرهنگ دفاع مقدس به قدر کافی به جامعه منتقل نشده است

امیر دریادار سیاری گفت: بعد از اتمام جنگ تحملی انتظار این بود، فرهنگ دفاع مقدس بطور کامل به جامعه منتقل شود، موضوعی که اکنون به صورت کامل محقق نشده است.
کد خبر: ۲۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴ - 24September 2014

فرهنگ دفاع مقدس به قدر کافی به جامعه منتقل نشده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب الله سیاری در برنامه شناسنامه با اشاره به اینکه هیچ کس انتظار ندارد جو جامعه همانند دوران دفاع مقدس باشد، گفت که آنچه انتظار می رود انتقال ارزش های آن دوران به نسل حاضر و آینده است.

وی افزود: بنابر این هرچند فکر می کنم این انتقال صورت گرفته اما بیش از این می بایستی انجام می شد البته با این وجود چنانچه امنیت کشور به خطر بیفتد همین جوان ها بهتر از آن موقغ از انقلاب و کشورشان دفاع می کنند.

امیر سیاری در خصوص چرایی اهمیت موضوع دریا برای کشورمان، خاطرنشان کرد: موضوع دریا به دلیل منافع راهبردی و کلانی که برای کشور دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا ۹۰ درصد صادرات و واردات کشور از طریق دریا صورت می گیرد.

وی که با شروع جنگ تحمیلی فرماندهی ۳۰  نفر از تکاوران دریایی را بر عهده داشت، درباره ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر، بیان کرد: ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر را درست می دانستیم چون اعتقاد داشتیم دشمن باید تنبیه شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه زمان شروع رسمی جنگ تحمیلی در فرودگاه مهرآباد بوده، عنوان کرد: روزهای پایانی شهریور ۵۹ من در پادگان آموزشی تکاوران نیروی دریایی منجیل بودم که به ما مآموریت دادند به همراه ۳۰ نفر از تکاوران خود را به بندر عباس برسانیم تا جهت حفظ و حراست از آنجا به جزایر جنوبی منتقل شویم.

وی ادامه داد: براین اساس همراه یک دسته ۳۰ نفره از منجیل به تهران آمدیم تا بوسیله هواپیما های c ۱۳۰به جنوب منتقل شویم اما ورود ما به فرودگاه با بمباران مهر آباد توسط هواپیماهای عراقی هم زمان می شود.

امیر سیاری در خصوص پیش بینی وقوع جنگ توسط نیروی دریایی ارتش هم اظهار کرد: قبل از اینکه جنگ به طور رسمی از ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز شود، به دلیل تحرکات دشمن در منطقه و رصد این فعالیتها توسط پایگاه نیروی دریایی ارتش در خرمشهر، وقوع جنگ قابل پیش بینی بود و این موضوعی است که آن زمان نیروی دریایی ارتش مستقر در خرمشهر، طی گزارشات ارسالی به رده های بالاتر به وقوع احتمالی جنگ اشاره می کند اما متأسفانه هیچگاه این گزارشات مورد توجه قرار نگرفتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به موضوع علت درخواست برخی ها مبنی بر انحلال ارتش در روزهای اولیه انقلاب نیز بیان داشت: آنهایی که دنبال انحلال ارتش بودند می خواستند با انحلال ارتش زمینه های اشغال ایران توسط عراق را به راحتی مهیا سازند اما این نقشه با درایت امام خمینی(ره) ره به جایی نبرد.

انتهای پیام/     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار