سنندجی در گفتگو با دفاع پرس:

توافق پلیس و اتوبوس رانی برای نظارت بر تخلفات رانندگان/متخلفان منتظر جریمه باشند

مدیرکل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه گفت: توافقی بین پلیس راهنمایی و رانندگی و شرکت اتوبوس رانی تهران مبنی بر نظارت مشترک این دو سازمان، بر نحوه کارکرد رانندگان شرکت واحد در خطوط بی ار تی و فیدر صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ - 24September 2014

توافق پلیس و اتوبوس رانی برای نظارت بر تخلفات رانندگان/متخلفان منتظر جریمه باشند

پیمان سنندجی، مدیرکل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اظهار داشت: توافقی بین پلیس راهنمایی و رانندگی و شرکت اتوبوس رانی  تهران مبنی بر نظارت مشترک این دو سازمان، بر نحوه کارکرد رانندگان شرکت واحد در خطوط بی ار تی و فیدر صورت گرفته است.

سنندجی خاطرنشان کرد: نظارت ما بر خطوط بی آر تی و فیدر است و با توجه به ابزار قانونی پلیس در خصوص جریمه متخلفین، اخیرا به توافقی با  پلیس راهنمایی و رانندگی دست یافتیم که این دوستان نیز به طور ویژه در خصوص نظارت بر نحوه تردد اتوبوس ها ما را یاری کنند.

وی افزود: واحد نظارتی ما، همواره در مسیر خطوط حضور داشته اند، اما پس از توافق، واحد گشتی ما متشکل از یک پلیس راهور، بازرسی از شرکت واحد اتوبوس رانی و یک راننده می باشد، که به طور منظم در بین خطوط تردد می کنند و متخلفان را جریمه خواهند کرد.

مدیر کل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، با بیان اینکه علی رغم، جرایمی که پلیس راهنمایی و رانندگی برای رانندگان متخلف در نظر می گیرد، شرکت اتوبوس رانی نیز در این زمینه اقداماتی را لحاظ خواهد کرد، اذعان داشت: در مرحله اول، رانندگان متخلف با تذکر شفاهی از سوی شرکت واحد مواجه می شوند، در صورت تکرار خطا، تذکر کتبی داده خواهد شد و در مرحله بعد، یک سوم از حقوق ماهیانه راننده متخلف را کسر خواهند کرد.

مدیرکل شرکت اوتوبوس رانی تهران و حومه اظهار داشت: توقف اتوبوس در خارج ایستگاه، سرعت بیش از حد  اتوبوس ها و سبقت در خطوط  بی آر تی، مورد جریمه قرار خواهند گرفت، ضمن اینکه، حداکثر سرعت مجاز برای اتوبوس ها 50 کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است و با توجه به نصب GPS  و    GPRSدر 6 ماه اخیر بر روی اتوبوس ها، این امکان وجود دارد تا لحظه به لحظه سرعت اتوبوس ها را رصد کند و در صورت  تخلف رانندگان از سرعت مجاز، علایم هشدار در مرکز کنترل فعال شده و بلافاصله راننده متخلف شناسایی می شود.

سنندجی در پایان گفت: ما با نصب دستگاه های کارت خوان که در داخل ایستگاه ها و اتوبوس ها تعبیه شده، در تلاشیم تا در این حوزه فرهنگ سازی کنیم، اما در صورتی که دستگاه کارت خوان اتوبوسی دچار اختلال و مشکل شود، به رانندگان توصیه شده تا مبلغی را دریافت نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار