واکنش رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس به اظهارات کیارستمی

عاطفی کیارستمی را به سفر راهیان نور دعوت کرد/ در مورد اظهارات کیارستمی مردم قضاوت خواهند کرد

محمود عاطفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس، عباس کیارستمی را برای آشنایی با مفاهیم دفاع مقدس به سفر راهیان نور دعوت کرد.
کد خبر: ۲۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱ - 25September 2014

عاطفی کیارستمی را به سفر راهیان نور دعوت کرد/ در مورد اظهارات کیارستمی مردم قضاوت خواهند کرد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، محمود عاطفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس، در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، در خصوص اظهارات اخیر عباس کیا رستمی که بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته، گفت: من هم فیلم اظهارات کیارستمی را دیدم و بسیار متأسف شدم. اگر چه برخی از دوستانش به من اظهار داشتند که این صحبت ها مربوط به چند روز اخیر نبوده و در سال گذشته هم انجام شده اما آنها نیز در مورد صحت این گفتار یقین کامل داشتند.

وی ضمن تعجب برانگیز خواندن صحبت های کیارستمی درباره بی مفهوم بودن هشت سال دفاع مقدس، افزود: به نظر می رسد در روی کره زمین فقط یک وجود است که دفاع از خانه و کاشانه وناموس برایش مفهوم ندارد، موجودی که متأسفانه هم وطن فیلم ساز ما است. 

عاطفی ادامه داد: البته در مورد اظهارات این فرد، جامعه هنری و هوشمند ما و همچنین مردم عزیز ایران که رنج هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی متحمل شده اند، قضاوت خواهند کرد.

وی سپس بیان کرد: خطرناک ترین نوع از خود بیگانگی، از خود بیگانگی فرهنگی است زیرا از خود بیگانگی فرهنگی باعث دگر دیسی هویتی و شخصیتی افراد می شود.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس ضمن رد نظر کیارستمی درباره اینکه مردم ایران علاقه چندانی به فیلم های دفاع مقدس ندارند، تصریح کرد: ظاهرا کیارستمی به دلیل کثرت اقامت در خارج از کشور اطلاعات چندانی از وضع سینمای ایران ندارند. زیرا فیلم اخراجی های مسعود ده نمکی پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است.

وی ادامه داد: فیلم های «لیلی با من است»، «عقاب ها»، «کانی مانگا» و غیره فیلم هایی هستند که هر کدام به لحاظ کیفیت در نوع خود بهترین بوده ودر دوره اکران گسترده ترین ارتباط را با مخاطب برقرار کرده و در صدر جدول فروش قرار گرفته اند.

عاطفی ضمن دعوت از کیارستمی برای سفر به مناطقی که حوادث هشت سال دفاع مقدس در آن روی داده، عنوان کرد: کیارستمی می تواند در لابلای سفرهای متعددی که به غرب و کشورهای اروپایی دارد، سفر به مناطق عملیاتی جنوب و راهیان نور را هم در برنامه های خود بگنجاند.

رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدسیاد آور شد: امید است که این سفر و مواجهه او با آثار و مفاهیم عالی و متعالی هشت سال دفاع مقدس، پیوندهای شخصیتی وی را با ریشه های عمیق سرزمین مادری برقرار کند.  

نظر شما
پربیننده ها