حاتمی کیا در واکنش به اظهارات سخیف کیارستمی درباره دفاع مقدس:

دعا کنید کسانی که خون شهدا را نمی بینند رسوا شوند

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما در اختتامیه جشننواره مقاومت گفت: عزیزکرده‌ای حرف‌هایی زده و شهدا را از افرادی دانسته که قربانی جنگ هستند که من از قبل رخ‌دادن، چنین اتفاقی را می‌دانستم. می‌دانستم که یک جریانی است که به جنگ بی‌اعتناست.
کد خبر: ۲۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ - 26September 2014

دعا کنید کسانی که خون شهدا را نمی بینند رسوا شوند

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس ابراهیم حاتمیکیا کارگردان فیلم «چ» در آیین اهدای جوایز بخش مسابقه سینمایی ایران جشنواره مقاومت پس از دریافت تندیس بهترین کارگردانی طی سخنانی گفت: قصد نداشتم صحبت کنم اما حالا که این فضا را می بینم و احساس می کنم همه خودی هستند و می شود صحبت کرد چند دقیقه ای مسائلی را می گویم.

وی افزود: نباید فرقی بین جشنواره فیلم فجر و جشنواره مقاومت باشد و باید بین آنچه که اینجا گفته میشود و آنچه که در جشنواره فیلم فجر گفته میشود، فرقی نباشد.

کارگردان فیلم «چ» در واکنش به اظهارات اخیر عباس کیارستمی مبنی بر «بیمفهوم بودن دفاع مقدس» گفت: عزیزکردهای حرفهایی زده و شهدا را از افرادی دانسته که قربانی جنگ هستند که من از قبل رخدادن چنین اتفاقی را میدانستم و میدانستم که یک جریانی است که به جنگ بیاعتناست.

حاتمیکیا خطاب به معاون وقت سینمایی ارشاد گفت: آقای بهشتی، شما در آن زمان مرا به جنوب و ایشان [کیارستمی] را به شمال راهی فرستادید، ما میدانیم که ایشان عزیزکرده جشنوارهها هستند، الحمدلله. همیشه هم پرچم ایران را در جشنوارهها بالا بردند که باز هم الحمدلله.

وی خطاب به رئیس سازمان سینمایی که در سالن حاضر بود، گفت: من از آقای ایوبی، شخص رئیسجمهوری و آقای جعفری جلوه انتظار دارم که نظرشان را به صراحت در اینباره بگویند.

حاتمیکیا افزود: خدا به من این قوت را بدهد که به این حملهها اعتنا نکنم ولی توقع دارم به عنوان افرادی که در جنگ بودهاند، نگاهشان را مشخص کنند. آقای ایوبی شما خود در جنگ حضور داشتهاید و صحنههایی را دیدهاید، اگر نظر خود را به صراحت اعلام نکنید، من معتقد خواهم بود در دولتی حرف میزنم که در آن نفاق است.

این کارگردان سینمای ایران در پایان سخنان خود عنوان کرد: دعا کنید به خون شهدا که کسانی که این خونها را نمیبینند هرچه سریعتر رسوا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار