محمدرضا ورزی در واکنش به صحبتهای کیارستمی:

کسی که ذره ای به کشورش تعلق خاطر داشته باشد این گونه صحبت نمی کند

محمدرضا ورزی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: این صحبت ها در میان جامعه هنری ما آزار دهنده بود و من معتقدم که آقای کیارستمی باید حرفش را پس بگیرد.
کد خبر: ۲۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹ - 25September 2014

کسی که ذره ای به کشورش تعلق خاطر داشته باشد این گونه صحبت نمی کند

محمدرضا ورزی کارگردان سریال«معمای شاه» در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس در واکنش به صحبت های منتشر شده از عباس کیارستمی در خصوص دفاع مقدس که گفته بود «جنگ ما هیچ مفهومی نداشته است» گفت:این نگاه غیر ایرانی است و یک ایرانی واقعی که به وطن و مردمش اعتقاد داشته باشد این گونه صحبت نمی کند.

ورزی ادامه داد: ابتدا باید دانست که جنگ به ما تحمیل شد و ما جنگ را شروع نکردیم که امروز به گوییم به آن دلیل برای ما مصیبت هایی به بار آمده است. همچنین اگر کسی ذره ای به کشورش تعلق خاطر داشته باشد این صحبت را نمی کند.

این کارگردان سینما و تلویزیون افزود: خوب است که آدم ها یک مقدار در حرف زدنشان دقت کنند و موجبات رنجش انسان های بزرگی را که حق زیادی به گردن ما دارند را فراهم نکنند. حقیقتاً این جمله در میان جامعه هنری ما جمله ی آزار دهنده ای بود و من معتقدم که آقای کیارستمی باید حرفش را پس بگیرد.

محمدرضا ورزی که با فیلم «قصه ی عشق پدرم» در جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد در خصوص دلیل فیلمسازی اش در ژانر دفاع مقدس گفت: علاقه مند بودم که در حوزه ی سینمای دفاع مقدس سهم کوچکی داشته باشم و دینم را به آن عزیزان ادا کنم و هر فیلمساز مسلمانی که آن دوران را دیده باشد علاقمند است که در این خصوص فیلم بسازد.

وی با تأکید بر اینکه آثار ساخته شده در حوزه ی دفاع مقدس تا به امروز را مطلوب ارزیابی می کنم افزود: کار هایی که از توسط امثال آقای حاتمی کیا که سردار این جبهه ساخته شده است بسیار با ارزش هستند. من معتقدم کسی که در این ژانر کار فیلمسازی می کند حتماً از جانب خدا نظری به او شده که او به این وادی راه پیدا کرده است.

ورزی ادامه داد: خداوند بهن کسانی که وارد کار در این حوزه می شوند  لیاقت داده است.کسی که در ژانر دفاع مقدس فیلم می سازد توفیقی از جانب خداوند به او رسیده است که قادر است از آن دوران سخن بگوید.

این کارگردان سینما و تلویزیون در توصیه به فیلمسازانی که می خواهند در این حوزه فیلمسازی کنند گفت: به نظرم این 8 سال را باید با نگاه ارزشی دید. اگر چه جنگ در همه جا مضموم است اما جنگ ما ارزش هایی را داشت که آن ها برای ما فرهنگی را به وجود آوردند که ما می توانیم با آن فرهنگ زندگی کنیم و حتی با آن فرزندانمان را تربیت کنیم و حتی با آن به کمال فکری برسیم.
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار