حجت‌الاسلام پژمانفر در بازدید از باشگاه فیلم سوره:

تقدیر از فیلمسازان باشگاه فیلم سوره/ جوانان انقلابی باید حمایت شوند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از فیلمسازان باشگاه فیلم سوره گفت: جوانان انقلابی باید حمایت شوند.
کد خبر: ۲۹۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ - 26June 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از باشگاه فیلم سوره حوزه هنری در جمع فیلمسازان جوان این مرکز سینمایی به تماشای نمونه‌هایی از آثار تولیدی این مرکز نشست.

حجت‌الاسلام پژمانفر در این نشست بعد از تماشای آثار فیلمسازان جوان اظهار داشت: این قبیل فیلم‌ها باعث شکسته شدن حصار دور سینما می‌شود و راه برای سازندگان جوان انقلابی و خلاق باز می‌کند. تردیدی نیست که این اتفاق از سر باور و اعتقاد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کاری که دانشمندان ایرانی در نطنز کردند با اعتقاد و باور بوده است. اگر قرار است کاری صورت بگیرد باید باورش داشت. در موضوع انرژی هسته ای هم ابتدا کسی باور نمی‌کرد که بتوان کاری کرد. ولی جوانان دانشمند ما با باور و مجاهدت قله‌های پیشرفت را طی کردند و نشان دادند که شوخی نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: خوشحالم در جمعی هستم که کارهای بزرگی کردند و قرار است کارهای بزرگ‌تری هم بکنند. با آثاری هم که در این نشست ارائه دادید نشان دادید و ثابت کردید که نمی‌خواهید صرفا حرف بزنید و با عمل و آثارتان این را نشان دادید. معتقدم مسیری را که انتخاب کردید راهش را باز می‌کند. با این شور، عشق و جدیتی که من می‌بینم قطعا، راه تان را باز خواهید کرد.

وی خاطرنشان ساخت: درست است که وظیفه مجلس و دولت حمایت از این گونه جهش‌ها و حرکت‌های انقلابی است ولی باور دارم ولو اینکه مجلس، دولت، سازمان برنامه و بودجه و مراکزی که پول دست شان است به موقع کمک نکنند شما از حرکت باز نمی‌مانید. ممکن است مسیر سخت‌تر شود ولی متوقف نخواهد شد. من به نوبه خودم تشکر می‌کنم. کارهایتان خیلی خوب بود.

حجت الاسلام پژمانفر عنوان کرد: متاسفانه، دور محیط سینما را عده‌ای سیم خواردار کشیده بودند. اجازه ورود به همه را نمی‌دادند. شما با کار و عزم‌تان این سیم‌ها را پاره کردید.

وی ضمن تقدیر از فیلم‌های ساخته شده در باشگاه فیلم سوره افزود: فیلم سازان باشگاه سوره حتی، با توجه به محدودیت منابع مالی هم پشتکار تحسین برانگیز است. این قبیل فیلم‌ها و نگاه‌ها حصار سینما را شکسته و راه برای سازندگان جوان انقلابی باز می‌کند.

به گفته وی؛ ساخت این فیلم‌ها پای بیندگان جدیدی را به سینما باز خواهد کرد، بینندگانی که تا امروز سینمای حرفی برای آنها نداشته است و با بازشدن این راه جمع جدیدی در سینما خواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فیلمسازان جوان و جدید این عرصه با ایستادگی و مقابله با مشکلات می‌توانند فرهنگ جدیدی را به سینمای کشورمان عرضه کنند و باعث ورود بیندگان جدید و جذب مخاطبان تازه شوند.

وی گفت: بر این باورم بخاطر مشکلات و شرایط پیچیده سینمای کشوراین جوانان فیلمساز انقلابی باید پشتیبانی شوند تا همانطور که حضرت آقا در جلسه‌ای فرمودند «باید حداقل سالی 20 فیلم خوب در سینما داشته باشیم» و از آن رو که هنوز سینمای انقلابی ما با این نقطه ایده ال فاصله زیادی دارد باید خود را به آن درجه برسانیم و انشالله با همکاری و توسل و توکل به خداوند می‌توانیم از تمام این مشکلات بگذریم و اینده روشنی در سینما انقلاب داشته باشیم.

محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در این نشست ضمن تشکر از حجت الاسلام پژمانفر به خاطر توجه و حضورشان در جمع سینماگران جوان و انقلابی گفت: رویکرد حوزه هنری توجه به «جوان گرایی»، «نیروسازی» و «کشف استعدادهای جدید» از میان نسل‌های جوان در کنار حضور پیشکسوتان است.

وی ادامه داد: این سازمان در این زمینه با مراکزی چون: باشگاه فیلم سوره، مرکز تلویزیون و انیمیشن، مرکز تولید متن، مرکز مستند سوره و ... سعی دارد تا شرایط را برای حمایت از نیروهای جوان فراهم نماید. خوشبختانه، در کنار بخش‌های دیگر سینمایی حوزه هنری، باشگاه فیلم سوره خوش درخشیده است و واقعا می‌توان به آینده باشگاه و جوانان فیلمسازش امید مضاعف داشت.

همچنین، محمدرضا شفاه مدیرعامل باشگاه فیلم سوره در این برنامه با اشاره به فلسفه شکل گیری و اهداف باشگاه فیلم سوره گفت: ما به دنبال شناسایی و همکاری با فیلمسازانی هستیم که در دوره‌های آموزشی فیلمسازی شرکت کرده‌اند، اما فرصت فیلمسازی را تاکنون نداشته‌اند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که یکی از آسیب‌هایی که در حوزه آموزش فیلمسازی وجود دارد، فاصله آموزش با تولید است و ما با فهم این مسئله اقدام به تشکیل بخشی به نام توانمندسازی کردیم که آثار تولید شده در این بخش با عنوان «کارگاه تجربه باشگاه فیلم سوره» یا «کات» ارائه ‌شود.

شفاه در توضیح برند «کات» گفت: «کات» خلاصه شده کارگاه تجربه است. جایی که ما پس از دریافت نمونه کار آماتور از فیلمسازانی که به باشگاه فیلم سوره مراجعه می‌کنند، در قالب کات با آن‌ها همکاری می‌کنیم. اولویت همکاری ما هنرمندی و تعهد افراد است. یعنی ما بر طبق ضوابطی که برای خود نوشته‌ایم قصد داریم که با کسانی همکاری کنیم که هنرمندی و تعهد به هنر اسلامی را توأمان داشته باشند.

وی در خاتمه گفت: بخشی از شناسایی این هنرمندان از طریق رصد ماست و بخشی نیز مراجعه آن‌ها به دفتر ما در باشگاه فیلم سوره صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، محمدرضا شفاه مدیرعامل باشگاه فیلم سوره، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری و جمعی از فیلمسازان و مدیران باشگاه فیلم سوره در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها