نقاشیان مطرح کرد

هنرهای تجسمی، تأثیر بیشتری در انتقال آموزه‌های سبک زندگی دارد

محمد سعید نقاشیان، هنرمند خوشنویس گفت: ویژگی آثار هنرهای تجسمی است که چون حافظه تصویری مخاطب را درگیر می‌کند تأثیر بیشتری در انتقال موضوعی همچون سبک زندگی دارد.
کد خبر: ۲۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵ - 29September 2014

هنرهای تجسمی، تأثیر بیشتری در انتقال آموزه‌های سبک زندگی دارد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، «محمد سعید نقاشیان» هنرمند خوشنویس با اشاره به بخش هنرهای تجسمی چهارمین جشنواره «عصر سوره»، گفت: بخش تجسمی و به ویژه کارگاه تجسمی این جشنواره به نظر یکی از مهمترین بخشهای است که در آن براساس موضوعی مشخص هنرمندان نقاش و مجسمهساز در حال خلق آثاری با موضوع  سبک زندگی و خانواده هستند.

وی گفت: براساس یک قاعده کلی، تصویر و تجسیم بیش از مکتوبات میتوان در انتقال پیام و محتوای مورد نظر مؤثر باشد کمااینکه شاهد این موضوع هستید که نه فقط کودکان بلکه بزرگسالان در مواجهه اولیه با یک کتاب پیش از آنکه به نوشتار آن توجه کنند، کتاب را به دنبال عکس و تصاویر آن تورق میکنند.

این هنرمند خوشنویس که فعالیت حرفهایش بیشتر در زمینه خط معلی است ادامه داد: جشنواره عصر سوره با وجود برگزاری محدود آن به ویژه در بخش تجسمی براساس آنچه که گفتم در هر زمینه و موضوعی نه تنها سبک زندگی و خانواده میتواند به شکل هدفمند مؤثر باشد و باید پس از برگزاری این جشنواره مسئولان به استمرار فعالیتهای گوناگون هنری با این زمینه و موضوع بیاندیشند.

نقاشیان تصریح کرد: در برخورد نخست با هنرهای تجسمی با موضوعی خاص همچون سبک زندگی و خانواده شاید این مسئله به ذهن متبادر شود که باید به سمت هنرهایی برویم که وجه تصاویر و تداعیگر آنها به نسبت سایر رشته ها بیشتر است همچون نقاشی و مجسمه سازی اما به نظر من هنر خوشنویسی هم می توانست در این مهم نقش بسزایی ایفا کند که امیدوارم در آینده مورد توجه مسئولان برگزاری قرار گیرد.

وی در پایان گفت: خوشنویسی عباراتی از قرآن با موضوع خانواده، احادیثی از پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) با موضوع خانواده و انتخاب شیوه صحیح در زندگی می توانست موضوع کتابت و خطاطی هنرمندان خوشنویسی در کارگاه تجسمی جشنواره عصر سوره باشد.

انتهای پیام/
   
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار