صفاری نطنزی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پیگیری مطالبات خانواده جانباختگان منا در دستور کار وزارت خارجه/ عدم مدیریت سعودی‌ها باعث به شهادت رسیدن حجاج شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پیگیری مطالبات خانواده جانباختگان فاجعه منا باید اولویت وزارت خارجه باشد، گفت: عدم مدیریت سعودی‌ها باعث به شهادت رسیدن حجاج شد.
کد خبر: ۳۰۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ - 20July 2018

پیگیری مطالبات خانواده جانباختگان منا در دستورکار وزارت خارجه/ عدم مدیریت سعودی ها باعث به شهادت رسیدن هزاران حجاج شدمرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان‌های نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به وضعیت حجاج ایرانی در مناسک حج اظهار داشت: تدابیر مناسب و کارآمدی از سوی متولیان و دست‌اندرکاران سازمان حج و وزارت امور خارجه اندیشیده شده که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مانند سال گذشته حجاج ایرانی در کمال صحت و سلامت، مناسک حج را انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سعودی ها باید تمام توجه خود را در جهت حفظ آرامش و امنیت حجاج معطوف کنند، افزود: بی مسوولیتی و سهل انگاری آل سعود نسبت به مناسک حج باعث شد تا در سال 94 هزاران حجاج از سایر امت های اسلامی به شهادت برسند. فاجعه منا در حقیقت کارنامه سیاه آل سعود را ننگین تر کرد.

نماینده مردم شهرستان های نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه عربستان از پرداخت مطالبات خانواده جانباختگان فاجعه منا امتناع میکند، تصریح کرد: وزارت امور خارجه باید رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار دهد؛ لذا نباید مذاکرات برجامی باعث شود که پیگیری مطالبات خانواده جانباختگان فاجعه منا از سوی وزارت خارجه به حاشیه برود.

این نماینده خانه ملت گفت: امن ترین نقطه از جهان خانه خداست که متاسفانه عدم مدیریت مقامات سعودی باعث شد که در سال 94 امنیت تمام زائران مورد خطر قرار بگیرد که درواقع نتیجه بی لیاقتی آل سعود به شهادت رسیدن بسیاری از مسلمین بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار